طی هفته اخیر صورت گرفت

افزایش ۲۳ درصدی قیمت ها در بورس تهران

افزایش ۲۳ درصدی قیمت ها در بورس تهران سیب پال: هفته اخیر نسبت به هفته گذشته یك روز كاری بیشتر داشت، این مساله در كنار تحولات اقتصادی سبب شد حجم و ارزش معاملات در بورس تهران به ترتیب ۵۵ و ۲۳ درصد رشد كند.


به گزارش سیب پال به نقل از ایسنا، در پنج روز كاری بورس تهران طی هفته اخیر فعالان بازار سهام شاهد ادامه رشد قیمت ها در بورس و روند ركوردشكنی شاخص های بازار بودند؛ بطوریكه عمده گروه های بورس با رشد فزاینده در قیمت پایانی مواجه گشتند.
احتمال افزایش قیمت نرخ حامل های انرژی همچون بنزین در كنار رشد قیمت دلار در این روزها سیگنال های رشد قیمت ها در بازار سهام را به فعالان بازار سهام داده است و این مساله سبب شده حجم و ارزش معاملات باز از این شرایط متأثر شود؛ بطوریكه در پنج روز كاری این هفته نسبت به چهار روز كاری هفته گذشته ارزش معاملات ۵۵ درصد رشد را نشان داده است.
در هفته اخیر هر چند كه گروه های شاخص ساز و بزرگ، بازار را در دست داشتند اما گروه های كوچك هم توانستند با رشد قیمت همراه شوند و به كانال شكنی های شاخص كل كمك كنند.
هفته های گذشته بود كه شاخص بورس توانست برای نخستین بار در تاریخ بازار سرمایه ایران از كانال ۱۹۶ هزار واحدی عبور كند و در ادامه در این هفته این شاخص قله ۲۲۰ هزار واحدی را باز پشت سر گذاشت.
این هفته در شریطی كه بازار رشد را تجربه می كرد، نخستین عرضه اولیه سال ۱۳۹۸ باز انجام شد. این مساله در كنار جو افزایشی بازار توانست نقدینگی قابل توجهی را به بازار سهام بیاورد.
حجم معاملات در این مدت ۲۷ هزار و ۳۱۴ میلیون سهم را تجربه نمود. این در شرایطی است كه در هفته گذشته این رقم ۲۲ هزار و ۲۵۶ سهم بود. در نتیجه حجم معاملات در این مدت ۲۳ درصد رشد را نشان داده است.
رشد فزاینده شاخص كل نشان داده است كه فعالان بورسی بطور متوسط شاهد رشد بیشتر از ۲۳ درصدی قیمت ها در بورس تهران بودند و سهم پنج روز كاری هفته اخیر از این رشد هشت درصد بود كه رقم نسبتاً بالایی را نشان داده است.
همین طور شاخص بازار اول و دوم در این مدت رشد با شتابی را تجربه كردند؛ بطوریكه هر كدام از این شاخص ها به ترتیب ۷.۱ و ۸.۷ واحد رشد را شاهد بودند.




منبع:

1398/02/13
12:17:36
5.0 / 5
3862
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , بازار , بورس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است