صعود كم جان دلار

صعود كم جان دلار سیب پال: دلار در معاملات امروز موفق نشد رشد قابل توجهی داشته باشد.


به گزارش سیب پال به نقل از رویترز، بعد از تشدید اختلافات بین چین و آمریكا بر سر مسائل تجاری كه از روز دوشنبه این هفته با سقوط یوان یه یك كانال پایین تر وارد فاز تازه ای شد، در معاملات امروز ارزش دلار در مقابل همتای چینی اش با ۰.۱۳ درصد كاهش به ۷.۰۷۲۷ یوان رسید كه هنوز هم یكی از پایین ترین سطوح در طول ۱۰ سال اخیر شمرده می شود.
آمریكا چین را به دستكاری تعمدی در ارزش نرخ ارز متهم كرده و حتی نام این كشور را رسما به لیست سیاه ارزی وزارت خزانه داری خود افزوده است.
مازن عیسی، كارشناس ارشد ارزی در موسسه "تی دی سكیوریتیز" اظهار داشت: صعود اخیر یوان با استقبال معامله گران مواجه گردید چونكه بنظر می رسد بانك مركزی چین برای نجات این ارز وارد عمل شده است.
از طرف دیگر شاخص دلار كه نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می گیرد با رشد خفیف ۰.۰۸ درصدی به ۹۷.۶۲۶ واحد رسید. بنظر می رسد كه در آینده نزدیك، چشم انداز روشنی از حل و فصل اختلافات بین دو اقتصاد نخست جهان بر سر مسائل تجاری وجود نداشته باشد و این مساله به نوسانات بیشتر بازار ارز دامن بزند.
در میان دیگر ارزها، یورو با وجود تشدید اختلافات داخلی بین دولت ائتلافی راست گرای ایتالیا به دنبال انتشار خبری از تلاش آلمان برای دستیابی به تراز بودجه ای متعادل تر در مقابل دلار تقویت شد و به ازای ۱.۱۱۹۷ دلار مبادله شد هر چند كه هنوز موفق به بازپس گیری كانال ۱.۱۲ دلاری نشده است.
هر پوند امروز به ازای ۱.۲۱۰۴ دلار و هر فرانك سوئیس به ازای ۱.۰۲۶۷ دلار مبادله شدند. دیگر ارز امن جهانی یعنی ژاپن با اندكی عقب نشینی به نرخ برابری ۱۰۵.۹۴۴۸ در مقابل هر دلار رسید. هم چنین هر دلار آمریكا به ازای ۱.۴۶۸۳ دلار استرالیا، ۱.۳۲۲۲ دلار كانادا و ۱.۳۸۱۲ دلار سنگاپور معامله شد.




منبع:

1398/05/18
16:24:37
5.0 / 5
3585
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , بازار , بانك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است