ركود در كمین دانه درشت های اقتصادی!

ركود در كمین دانه درشت های اقتصادی! به گزارش سیب پال در شرایطی كه رشد اقتصادی خیلی از كشورهای جهان كاهش پیدا كرده است، خطر ركود فراگیر در جهان بیشتر از پیش تقویت شده است.


به گزارش سیب پال به نقل از فوربس، افزایش رویكرد حمایت گرایانه، جنگ های تجاری، مسئله برگزیت، كاهش تقاضای مصرفی در میان واردكنندگان بزرگ و ركود در بخش های كلیدی نظیر مسكن، رشد اقتصادی جهان را با وضعیت دشوار و كم سابقه ای مواجه ساخته است. تنها كشورهای نوظهور نیستند كه با كاهش شدید رشد اقتصادی خود رو به رو شده اند بلكه حالا خطر ركود حتی بزرگ ترین اقتصادهای دنیا را هم تهدید می كند.
فضای نامطمئن كنونی سبب توقف خیلی از فعالیت های تجاری، سرمایه گذاری های جدید، ثبت سفارشات جدید و فعالیت های عمرانی شده است. در بازار بورس هم معامله گران هنوز سردرگم هستند و نوسانات شاخص ها به خوبی بانگر این مسئله است كه آنها نسبت به نتایج ریسك های موجود بر سر راه اقتصاد جهانی مطمئن نیستند.
هم اكنون بانكهای مركزی در خیلی از نقاط جهان همچون در سطح منطقه یورو، ژاپن و سوئد نرخ بهره را به سطح منفی رسانده اند. انتظار می رود بانك مركزی آمریكا هم به منظور تقویت رشد اقتصادی این كشور، در نهایت نرخ بهره را بیشتر از پیش كم كند.
ریسك وقوع ركود در كدام اقتصادهای بزرگ بالا است؟
هنگ كنگ: پس از پنج ماه تظاهرات گسترده داخلی، اقتصاد هنگ كنگ تا جایی تحت تأثیر قرار گرفته است كه بعضی از كارشناسان معتقدند اقتصاد این كشور الان هم وارد یك ركود فنی شده است. بخش گردشگری و ساخت و ساز هنگ كنگ بیشتر از سایر بخش ها تحت تأثیر این اعتراضات قرار گرفته اند.
انگلیس: از زمان رای به ترك اتحادیه اروپا در رفراندوم ۲۰۱۶، بن بست سیاسی درانگلیس، پنجمین اقتصاد بزرگ جهان را با مشكلات زیادی مواجه كرده است. اقتصاد انگلیس در سه ماهه سوم سال جاری برای اولین بار از سال ۲۰۱۲ رشد منفی را تجربه نمود و انتظارمی رود تداوم فضای نامطمئن كنونی سبب ثبت رشد منفی برای كل سال در انگلیس شود.
آلمان: بزرگ ترین اقتصاد اروپایی هم شدیدا تحت تأثیر ریسك های خارجی قرار گرفته و رشد اقتصادی آن در سه ماه سوم سال منفی شد. مشكلات شدید بخش صنعتی و خودروسازی آلمان همچون علل اصلی برای كاهش رشد اقتصادی این كشور هستند.
ایتالیا: چهارمین اقتصاد بزرگ اروپایی هم از نیم هدوم سال ۲۰۱۸ تابحال درگیر رشد اقتصادی صفر یا منفی بوده است. بدهی خارجی بالا و نرخ بیكاری بالا از دیگر مشكلات اقتصاد بحران زده ایتالیا هستند.



1398/08/09
19:23:05
5.0 / 5
4012
تگهای خبر: اقتصاد , بازار , بانك , بانك مركزی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است