نرخ بیكاری در بهشت شغلی اروپا باز هم كاهش یافت!

نرخ بیكاری در بهشت شغلی اروپا باز هم كاهش یافت! به گزارش سیب پال نرخ بیكاری در جمهوری چك كه به علت نرخ بیكاری بسیار پایین در سال های اخیر به بهشت شغلی اروپا معروف است، باز هم كاهش پیدا كرد.


به گزارش سیب پال به نقل از بلومبرگ، با وجود كیفیت پایین تر زندگی در جمهوری چك در مقایسه با كشورهای غربی اروپا، این كشور هم اكنون یك از پایین ترین نرخ های بیكاری در قاره اروپا و هم چنین یكی از پایین ترین نرخ های تورم را دارد. این كشور هم اكنون ششمین كشور دنیا از نظر شاخص فلاكت پایین (مجموع نرخ بیكاری و تورم) جهان بعد از تایلند، سوئیس، ژاپن و سنگاپور است و تنها به علت تورم بالاتر از سوئیس، در رده دوم كشورهای اروپایی قرار دارد.
آمارهای جدید انتشار یافته از سوی مركز آمار جمهوری چك نشان داده است نرخ بیكاری این كشور در ماه آوریل با ۰.۳ درصد كاهش در مقایسه با ماه قبل به ۲.۷ درصد رسیده است كه پایین ترین نرخ بیكاری در میان كشورهای عضو اتحادیه اروپا و منطقه یورو است. این نرخ هم چنین پایین ترین نرخ بیكاری ثبت شده در جمهوری چك از ژوئیه سال ۱۹۹۶ تابحال است.
شمار بی كاران چكی با ۱۷.۲ هزار نفر كاهش در مقایسه با ماه قبل به ۲۰۹ هزار و ۸۰۰ نفر در ماه آوریل رسیده است. متوسط نرخ بیكاری در جمهوری چك طی سال های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۹ معادل ۵.۴۵ درصد بوده است كه بالاترین نرخ ثبت شده مربوط به نرخ ۹.۶۹ درصد ژانویه ۲۰۰۴ و پایین ترین نرخ بیكاری هم مربوط به نرخ ۰.۰۹ درصدی فوریه سال ۱۹۹۰ است.
منطقه یورو شامل ۱۹ كشور بلژیك، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوكزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواكی و فنلاند است كه از یورو بعنوان واحد پولی خود استفاده می نمایند. اتحادیه اروپا هم دارای ۲۸ عضو است كه شامل ۱۹ كشور عضو منطقه یورو بعلاوه انگلیس، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارك، سوئد، كرواسی، جمهوری چك و رومانی است.




منبع:

1398/02/21
14:51:59
5.0 / 5
4333
تگهای خبر: كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است