در گزارش سیب پال مطرح شد؛

وقت تبلیغ گردشگری برای پساكرونا فرا رسیده است

وقت تبلیغ گردشگری برای پساكرونا فرا رسیده است به گزارش سیب پال یک کارشناس گردشگری بیان کرد: حالا وقت آن رسیده تا برای پساکرونا خودرا آماده کرده و برای برنامه ریزی برای جذب گردشگران بین المللی صورت گیرد.



اکبر موذنی کارشناس گردشگری به خبرنگار مهر اظهار داشت: در زمانی که تازه ویروس کرونا شیوع پیدا کرده بود، خیلی ها نمی دانستند که این وضعیت تا چه زمانی ادامه پیدا می کند بنا بر این نمی دانستیم پساکرونا چه وقت است. تعدادی از ارگان ها مانند شهرداری قزوین اعلام نمودند که جشن پساکرونا را در در این شهر در سطح ملی برگزار می کنند اما این تنها یک دلگرمی بود. حالا اما کم کم به این دوران نزدیک می شویم.
وی اظهار داشت: طبق گفته متولیان وزارت بهداشت مقرر است تا آخر سال بیشتر مردم واکسن بزنند. سرعت تزریق واکسن در کشورهای دیگر بیشتر از ایران است بدین سبب گردشگران به سفرهای بین المللی می روند آن هم پس از حدود دو سال که مرزها بسته و سفرها محدود شده بود.
حالا بسیاری از گردشگران دلشان می خواهد به مقاصد امن سفر کنند اما این سفرها با سفرهای قبل یک تفاوت عمده خواهد داشت و آن این که باید امن بودن مقصد از نظر انتشار ویروس برای بسیاری از گردشگران ثابت شود. اثبات این مساله در سطح جهانی کاری دشوار است.
وی افزود: بااینکه ایران در سال ۹۸ و ۹۹ گرفتار حوادث مختلفی شد که صنعت گردشگری را نابود کرد اما بعد از انتشار ویروس، همه آن اتفاقات از یاد رفته است و تنها لازم داریم درباره پاکیزگی و نداشتن ویروس در ایران صحبت شود و این که تبلیغ نماییم چند درصد مردم واکسن زده اند و چند درصد مردم در ایران ایمنی دارند. با این وجود خیلی از اماکن اقامتی و رستوران ها باید تحول جدی در امر خدمات رسانی داشته باشند چون دیگر هر کسی به هر رستورانی نمی رود و هر اقامتگاهی را برای اقامت نمی پسندد چون می ترسد آلوده باشد. دیگر هر کسی از خدمات بهداشتی بین راهی نامطمئن و کثیف استفاده نخواهد کرد. مردم بعد از آن مطالبه بیشتری برای تمیزی و پاکیزگی می کنند. چه توریستهای داخلی و چه توریستهای خارجی. هر چند مردم واکسن بزنند اما بعد از آن گرفتار وسواس خفیفی می شوند که باز هم سلامتی شأن را تهدید نکند.

موذنی بیان کرد: ما اگر الان هم خودرا برای تبلیغات گردشگری در پساکرونا آماده نماییم باز هم دیر شده است. چون کشورهای دیگر این تبلیغات را آغاز نموده اند اما می بینیم ایران در نمایشگاه های گردشگری خارجی حضور ندارد تا این صدا را به گوش دیگران برساند.
این کارشناس گردشگری اظهار داشت: کشور چین هم اکنون یکی از با اهمیت ترین کشورهای توریست فرصت شده است اما ایرانیها از چینی ها می ترسند. چون عامل ویروس کرونا را چینی ها می دانند و هنوز نسبت به آنها گارد می گیرند. حتی به مسافران چینی هم نگاه خوبی نمی گردد. دولت ایران اگر می خواهد چنین کشوری را بعنوان کشوری که می تواند قسمتی از گردشگرانش را داشته باشد بعنوان بازار مهم گردشگری حفظ کند باید نسبت به فرهنگ سازی دراین زمینه اقدام نماید.
وی اضافه کرد: به نظرم باید یک دور کامل بروشورها و سایت های گردشگری برای تبلیغات و تولید محتوا بازبینی شوند و این دفعه رویکردشان را برای تبلیغات تغییر دهند.
این کارشناس اظهار داشت: متأسفانه در ایران متولیان و بزرگان خوبی برای این امر در گردشگری نداریم می توانیم از کشورهای دیگر الگو بگیریم به شرطی که آن الگوها را ایرانیزه کرده و برای جامعه هدف مان به کار ببریم. در غیر این صورت نمی توان موفق بود. من فکر می کنم باید دراین زمینه کارگروه های مختلفی شکل بگیرد و متولیان تصمیم بگیرند ایران بعد از کرونا چه گونه باید باشد. ما در شروع قرن جدیدی هستیم که باید حتی نوع تبلیغاتمان با سالهای قبل تفاوت کند.


منبع:

1400/03/15
15:24:48
0.0 / 5
66
تگهای خبر: بازار , تولید , خدمات , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است