معاون آب و آبفای وزیر نیرو اعلام كرد:

انتقال 70 میلیون مترمكعب آب برای صنایع كرمان و یزد

انتقال 70 میلیون مترمكعب آب برای صنایع كرمان و یزد به گزارش سیب پال معاون آب و آبفای وزیر نیرو در یكی از شبكه های اجتماعی نوشت: پروژه شیرین سازی آب خلیج فارس، در فاز نخست ۷۰ میلیون مترمكعب آب را برای صنایع پرآب بر دو استان كرمان و یزد منتقل می كند.


به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «قاسم تقی زاده خامسی» در صفحه اینستاگرام خود نوشت: فردا (پنجشنبه) بهره برداری از بزرگ ترین پروژه شیرین سازی آب دریا در کشور از خلیج فارس و انتقال به استان های کرمان و یزد با دستور رئیس جمهوری آغاز خواهد شد.
وی افزود: ۱۶ هزار میلیارد تومان به صورت ارزی و ریالی برای این طرح که شامل یک تصفیه خانه، ایستگاه های پمپاژ، پست های برق و یک خط ۳۰۵ کیلومتری لوله گذاری است و در فاز نخست آب را برای صنعت، نمک زدایی کرده و به سیرجان منتقل می کند، توسط بخش خصوصی و با مشارکت بانک ها هزینه شده است.
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران نوشت: این طرح در ایجاد شغل و توسعه صنعت بسیار اثرگذار است و در سه مرحله، نزدیک به ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب را به استان های کرمان و یزد جهت استفاده صنایع پرآب بر منتقل می کند.
تقی زاده خامسی اضافه کرد: در فاز نخست ۷۰ میلیون مترمکعب برای دو استان یاد شده و ۴۰ میلیون مترمکعب برای آب آشامیدنی شهرهای بندرعباس و بندر خمیر در نظر گرفته شده است و پیشبینی می شود در مرحله دوم، به همین میزان تا آخر سال منتقل شود.
وی نوشت: اهمیت این طرح در سرمایه گذاری بخش خصوصی و مشارکت بانک ها بدون دخالت اعتبارات دولتی است.
به گزارش سیب پال به نقل از ایرنا، یکی از مهمترین طرح های در دست اجرای شیرین سازی آب دریا، طرح آب شیرین کن بندرعباس است که به قول مسئولان آب و فاضلاب، بزرگترین پروژه شیرین سازی آب دریا در سطح کشور است.
این طرح با تدبیر دولت و با استفاده از توان فنی و مهندسی داخلی و سیاست وزارت نیرو در خصوص ایجاد منابع آبی پایدار در شهرهای ساحلی اجرا شده که اشتغال زایی غیرمستقیم دو هزار نفری صنایع منطقه همچون مهمترین مزایای اجرای آن است.



منبع:

1399/08/14
14:46:10
5.0 / 5
1377
تگهای خبر: ارز , بانك , سرمایه گذاری , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است