اپل اولین شركت دو تریلیون دلاری دنیا شد

اپل اولین شركت دو تریلیون دلاری دنیا شد سیب پال: برای اولین بار در تاریخ، مجموع ارزش سهام یك شركت از رقم دو تریلیون دلار عبور كرد.


به گزارش سیب پال به نقل از ایسنا، تا اختتام معاملات روزانه بورس نیویورک، ارزش هر سهم شرکت اپل به ۴۶۷.۷۷ دلار رسید تا بدین ترتیب این غول فناوری آمریکایی به اولین شرکت بورسی تاریخ تبدیل گردد که ارزش سهام آن به بالای دو تریلیون دلار رسیده است.
اولین بار و در سال ۲۰۱۸ شرکت اپل با عبور از سطح یک تریلیون دلاری رکورد زده بود و الان با پشت سر گذاشتن غول نفتی آرامکو عربستان به باارزش ترین برند جهان نیز تبدیل گشته است. شرکت های آمازون، مایکروسافت و آلفابت ( شرکت مادر گوگل) دیگر شرکت های آمریکایی هستند که ارزش بازار آنها بالای یک تریلیون دلار است و می توانند در کنار اپل نام خودرا بعنوان غول های دو تریلیون دلاری ثبت کنند.
طبق اعلام خبرگزاری بلومبرگ، تنها از شروع امسال تابحال ارزش سهام اپل در بازار بورس نیویورک ( شاخص اس اند پی ۵۰۰) بیش از ۶۰ درصد رشد داشته است. سال قبل نیز ارزش سهام این شرکت بیش از ۱۲۰ درصد افزایش یافته بود.
یکی از اصلی ترین دلیلهای رشد سهام شرکت اپل مربوط به سودآوری ۵۹.۷ میلیارد دلاری آن در دوره منتهی به ماه ژوئیه بوده است که عملکرد بسیار موفقی باتوجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی فروشگاه های عرضه محصولات این شرکت در سطح جهان شمرده می شود.
شرکت اپل در حالی ۳۳ سالگی خودرا جشن می گیرد که کماکان بزرگ ترین تولیدکننده موبایل در آمریکا و نیم کره غربی شمرده می شود و استراتژی تیم کوک- مدیرعامل این شرکت در تغییر سبک فعالیت این برند سبب شده است تا در دید معامله گران، اپل علاوه بر آن که برندی سخت افزاری شناخته شود بعنوان یک برند موفق در حوزه نرم افزار نیز شناخته شود. به لطف افزایش محسوس سودآوری و ارزش سهام شرکت اپل، تیم کوک شاهد افزایش چشکگیر دستمزد خود بوده و ماه قبل برای اولین بار موفق شد وارد باشگاه میلیاردرهای جهان شود.



1399/05/31
12:07:40
5.0 / 5
1657
تگهای خبر: ارز , بازار , بورس , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۵
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است