نگاهی به دستاوردهای یك شركت موفق در سال ۹۸

نگاهی به دستاوردهای یك شركت موفق در سال ۹۸ به گزارش سیب پال دو دهه از سن صنعت پرداخت می گذرد. حالا دیگر استفاده از دستگاه كارتخوان و یا خرید اینترنتی به یك سبك زندگی تبدیل گشته است. در كشور ما ۱۲ شركت مجاز به فعالیت در حوزه عرضه خدمات پرداخت و بانكداری الكترونیك هستند.



شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) ناظر به فعالیتهای این شرکت ها هستند. پرداخت الکترونیک سپهر یکی از این شرکت هاست.
گویی زمان زیادی از زمستان ۱۳۹۸که اهالی خانواده مبنا کارت آریا دور هم جمع شدند تا نام این شرکت را به پرداخت الکترونیک سپهر تغییر دهند، نگذشته است.
سال ۱۳۹۸ برای اهالی پرداخت الکترونیک سپهر، روزهای پرتلاشی بود. تلاشی در جهت هدف خدمت رسانی به مردم و حرکت به سمت کسب موفقیت های بزرگ. این گزارش روایتی است از روزهای همدلی و سخت کوشی پرداخت الکترونیک سپهر در سال ۱۳۹۸
ظهور یک باور
دی ماه ۱۳۹۷ شرکت مبنا کارت آریا به پرداخت الکترونیک سپهر تغییر نام داد.
مهندس بابک رهنماپور مدیرعامل این شرکت در مراسم رونمایی از نام جدید اظهار داشت: با هماهنگی اعضای هیات مدیره و بانک صادرات و با در نظر گرفتن استراتژی ها و اهداف تعیین شده، تصمیم به برندسازی مجدد گرفتیم و در همین راستا نام شرکت به پرداخت الکترونیک سپهر تغییر نمود.
این آغاز یک راه بود تا نه تنها در نام و نشان تجاری، بلکه در کالبد تمام پرسنل این شرکت روحی تازه دمیده شود. دیری نپایید که با همدلی و همراهی تمام کارکنان، شاخصهای فعالیت از حداقل به حداکثر رسید. شاید بتوان مهم ترین دستاورد این تغییر را تشکیل یک تیم قدرتمند، منسجم و خوشفکر دانست که به جای رویکرد کمی در کسب سهم بازار، عرضه خدمات با کیفیت و افزایش مستمر بهره وری را در دستور کار خود قرار داد.
موفقیت در شاخصهای عملکردی شاپرک
سال ۱۳۹۸ برای پرداخت الکترونیک سپهر سال موفقیت و رشد در گزارش های شاپرک و شاخصهای عملکردی بود. در این سال شرکت پرداخت الکترونیک سپهر ماه های متمادی در صدر لیست شرکت های پرداخت کشور از منظر برخورداری از کمترین خطای پذیرندگی بود. همینطور روند رو به رشد و موفقیت آمیز پرداخت الکترونیک سپهر در کاهش مستمر تعداد کارتخوان های کم تراکنش و فاقد تراکنش همچنان ادامه دارد و طی ماه های اخیر با کاهش مستمر درصد کارتخوان های کم و فاقد تراکنش از ۴۰درصد به ۴درصد، موفق به قرارگیری در رتبه یک این شاخص بین سایر شرکت های PSP شده است.
شایان ذکر است این شرکت با هدف قراردادن شاخص اثربخشی مبلغ تراکنش و جذب منابع مالی، با جهش بسیار مناسبی موفق به کسب رتبه دوم این شاخص طی ماه های متوالی در سال ۱۳۹۸گردید و رسیدن به رتبه اول این شاخص را در سال ۱۳۹۹ در دستور کار خویش قرار داده است.
بهره برداری از اپلیکیشن پاس
تولید اپلیکیشن پاس از سال قبل در این شرکت شروع شد و در سال ۱۳۹۸ به بهره برداری رسید. این اپلیکیشن با شعار "پرداخت امن و ساده" الان به بهره برداری رسیده است.
کیف پول الکترونیک محصول قدرتمند سپهر
یکی از مهم ترین خدمات پرداخت الکترونیک کشور بخصوص بعد از انتشار کرونا کیف پول الکترونیک بر بستر برنامک های موبایلی بود که در این حوزه هم کیف پول پاس خوش درخشید و علاوه بر سرویس دهی موفق در اپلیکیشن پاس به میلیونها کاربر اپلیکیشن صاپ بانک صادرات ایران هم عرضه خدمت می کند.


چهار گواهی ملی و سه گواهینامه بین المللی
تنها در یک سال قبل رتبه ها و گواهینامه های ارزشمندی توسط شرکت پرداخت الکترونیک سپهر کسب شد که بعضی از آنها عبارت است از:
موفقیت در کسب عنوان "شرکت دانش بنیان" در کشور
کسب گواهینامه صلاحیت رتبه یک از شورایعالی انفورماتیک کشور
اخذ پروانه بهره برداری تولید نرم افزار و جواز تاسیس تولید سخت افزار
کسب بالاترین درجه نماد اعتماد الکترونیک معروف به نماد اعتماد دو ستاره
پیاده سازی استانداردهای جهانی و دریافت سه گواهینامه معتبر و مهم ISO۹۰۰۱-۲۰۱۵، ISO/IEC۲۷۰۰۱: ۲۰۱۳ و ISO/IEC۲۰۰۰۰: ۲۰۱۱در حوزه های مدیریت کیفیت، مدیریت امنیت اطلاعات و مدیریت فناوری اطلاعات
دکتر یاشار نجف زاده رئیس هیات مدیره شرکت پرداخت الکترونیک سپهر در مورد اهمیت این دستاوردها اظهار داشت: تداوم عرضه خدمات قابل اطمینان در صنعت پرداخت و بهبود مستمر آن مستلزم برنامه ریزی راهبردی برای کسب و کار و توسعه فعالیتهای دانش بنیان و تبعیت از استانداردهایی است که در نهایت مسیر ما را برای کسب موفقیت های جهانی در آینده هموارتر می کند.
رونمایی از دستگاه کارتخوان اندرویدی
شرکت پرداخت الکترونیک سپهر با هدف تکمیل زنجیره ارزش افزوده محصولات و خدمات خویش و عرضه خدمات VIP به مشتریان ویژه بانک صادرات ایران در آخرین روزهای سال ۱۳۹۸موفق به رونمایی از محصول راهبردی خویش با نام و برند تجاری و اختصاصی SepehrA۱ گردید.
مشتریان ویژه بانک صادرات ایران با بهره گیری از این کارتخوان اندرویدی بی نیاز از تهیه مجدد صندوق های فروشگاهی و بهره مند از قابلیت ها و امکانات مختلف این دستگاه خواهند شد.
جشنواره های سپهری
از تابستان سال ۱۳۹۸ جشنواره های پرداخت الکترونیک سپهر رونق گرفت و تعداد زیادی جایزه در این جشنواره ها اهدا شد.
جشنواره های “سپهری شو”، "مهرسپهر" و "به رنگ سپهر" با هزاران جایزه نقدی و غیرنقدی در سال ۹۸ برگزار گردید و دارندگان دستگاه کارتخوان و خریداران از آن بهره مند شدند و مطلوبیت استفاده از دستگاه های کارتخوان این شرکت بین پذیرندگان بیشتر از پیش افزایش پیدا کرد.
سربلند در آزمون های نمایشگاهی
پرداخت الکترونیک سپهر در بیست و هفتمین نمایشگاه قرآن کریم بعنوان مجری اصلی عرضه خدمات پرداخت الکترونیک با همراهی بانک صادرات ایران حضور قابل ملاحظه ای داشته و موفق شد ضمن عرضه خدماتی کامل، سریع و با کیفیت، رضایت حداکثری غرفه داران و مسؤلان برگزاری را کسب کند.
همراهی با بانک صادارت ایران به این نمایشگاه ختم نشده و در آبان ماه ۹۸ این شرکت در کنار بانک صادرات ایران میزبان بازدیدکنندگان پنجمین نمایشگاه ITE ۲۰۱۹ بود.
این دستاوردها به اینجا ختم نشد و این شرکت بعنوان مجری انحصاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران هم انتخاب|شد. هرچند که انتشار کرونا تا کنون مانع برگزاری این رویداد شده است.
فرهنگ و آموزش بال های پرواز سپهری
توجه به حوزه های فرهنگ، آموزش و دانش افزایی پرسنل از موضوعات مهم و راهبردهای اساسی این شرکت است.
در همین راستا کارگاه آموزشی بلاکچین هم توسط پرداخت الکترونیک سپهر با حضور مدیران و کارشناسان بانک صادرات ایران در مرداد ماه برگزار گردید.
همچنین چاپ دوم کتاب مبانی بلاکچین توسط راه پرداخت و با حمایت شرکت پرداخت الکترونیک سپهر منتشر گردید. چاپ اول این کتاب که در هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت رونمایی گردید در مدت زمان کوتاهی به اتمام رسید و چاپ دوم آن روانه بازار شد.
گام های پرداخت الکترونیک سپهر در جهت مسئولیت اجتماعی
پرداخت الکترونیک سپهر در جهت مسئولیت اجتماعی گام های مهمی را برداشته است.
حمایت از جوانان و نوجوانان ورزشکار کشور در رشته های دو و میدانی و تکواندو، کمپین پشتیبانی از حیوانات و محیط زیست با مدیریت پساماندهای غذایی و ترویج فرهنگ تفکیک زباله، اهدای خون با مشارکت سازمان انتقال خون ایران و در نهایت حمایت مستمر و ماهیانه از موسسه خیریه کهریزک تنها بخشی از فعالیتهای خیرخواهانه پرداخت الکترونیک سپهر بود.
همچنین مبلغی از راه جمعیت هلال احمر در اختیار هموطنان صدمه دیده سیستان و بلوچستان قرار گرفت.
در واپسین روزهای سال جدید هم شرکت پرداخت الکترونیک سپهر به جای ارسال هدایای نوروزی، بخش قابل توجه هزینه آنرا به موسسه خیریه کهریزک اهدا کرد. علاوه بر این کارت های نوروزی تهیه شده از خیریه کهریزک که قبل از انتشار کرونا تهیه شده بود به منظور کاهش ترددهای غیر ضروری شهری به صورت الکترونیک ارسال شد تا زنجیره ایفای نقش خیرخواهانه این شرکت در سال ۹۸ کامل شود.
جایی خالی که پر شد
اهمیت راهبردی خدمات عرضه شده به بانک صادرات ایران از یک سو و ارتقای بی نظیر قابلیت اطمینان پذیری همراه با افزایش بسیار بالای رضایت مندی نسبت به خدمات عرضه شده از طرفی سبب شد تا بانک صادرات ایران بعد از تغییر نام و اصلاح راهبردی این شرکت در سال قبل، با افزایش سرمایه چشم گیر، این شرکت را در زمره شرکت های زنجیره ارزش سپهر قرار دهد.
پیوستن به زنجیره تأمین ارزش بانک بزرگ صادرات ایران تنها در صورتی محقق می شد که یک سازمان یکپارچه، منظم و همدل بتوانند در کنار هم راهکارهای کیفی و اثر بخش را اجرایی کنند. این مهم نه تنها مرهون گرد آمدن این تیم قدرتمند، بلکه حاصل تلاش جمعی تمام پرسنل شرکت پرداخت الکترونیک سپهر بود. آنچه که خواندید و تمام دستاوردهای این تحول سازمانی بخاطر تک تک افراد این سازمان بود.
۲۱۲۱


1399/02/20
03:50:04
5.0 / 5
2176
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است