افزایش تمایل سرمایه گذاران خارجی در چین با وجود كرونا

افزایش تمایل سرمایه گذاران خارجی در چین با وجود كرونا سیب پال: شهرداری شانگهای از افزایش سرمایه گذاری خارجی در بخش مالی چین آگاهی داد.


به گزارش سیب پال به نقل از رویترز، مقامات شهر شانگهای چین اعلام نموده اند كه مقایسه آمار ثبت شده دو ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان میدهد كه بعضی از نهادهای بزرگ مالی جهان نظیر موسسه بلك راك(بزرگ ترین موسسه سرمایه گذاری جهان) و بانك جی پی مورگان (بزرگ ترین بانك آمریكا) میزان سرمایه گذاری خود در این شهر و سایر نقاط چین را با وجود شیوع ویروس كرونا افزایش داده اند.
طبق اعلام دفتر امور مالی شهرداری شانگهای، هر چند مجموع سرمایه گذاری خارجی در چین روندی كاهشی داشته اما افزایش جذب سرمایه گذاری خارجی در بخش مالی نشان میدهد كه شانگهای در حال تبدیل شدن به یكی از قطب های مالی در جهان است و با وجود شیوع گسترده كرونا، نهادهای معتبر جهانی اعتماد خودرا به این شهر و اقتصاد چین حفظ نموده اند.
مسئولان شانگهای بتازگی برای جلوگیری از شیوع بیشتر كرونا، محدودیت ورود اتباع و كالاهای خارجی را افزایش داده اند. بعنوان قسمتی از فاز نخست توافق تجاری آمریكا و چین، طرف چینی متعهد به افزایش واردات خود از آمریكا طی یك بازه سه ساله شده است و قسمتی از كالاهای آمریكایی نیز بوسیله پایانه های تجاری شانگهای وارد خواهد شد.
بعضی از موسسات سرمایه گذاری جهانی باتوجه به تسهیلات جدید تشویقی دولت چین و موافقت آمریكا به دنبال ایجاد صندوق های سرمایه گذاری مشترك در چین هستند كه شانگهای یكی از اصلی ترین مقاصد این سرمایه ها خواهد بود.
بانك سنگاپوری دی بی اس و بانك آمریكایی مورگان استنلی نیز از پروژه های جدید سرمایه گذاری در چین آگاهی داده اند.
فلیپو گری، مدیر بخش آسیا - اقیانوسیه در همین رابطه اظهار داشت: تغییرات صورت گرفته در قوانین جذب سرمایه چین، فرصت خوبی برای توسعه كارهای ما در این كشور و بازار شرق آسیا شمرده می شود.
علاوه بر شركت ها و بانكهای غربی، بزرگ ترین تولید كننده آلمینیوم روسیه یعنی شركت روسال نیز خبر از انجام سرمایه گذاری های جدید در چین داده است.



1399/01/03
20:40:03
5.0 / 5
3003
تگهای خبر: اقتصاد , بازار , بانك , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است