اقتصاد تركیه احیا شد

اقتصاد تركیه احیا شد به گزارش سیب پال بانك جهانی از رشد سه درصدی سال جاری تركیه اطلاع داد.


به گزارش سیب پال به نقل از ایسنا، بانك جهانی در گزارش جدید خود از اقتصاد تركیه پیش بینی نمود كه رشد اقتصادی این كشور امسال معادل سه درصد و در سال آینده معادل چهار درصد باشد كه به ترتیب سه درصد و دو درصد بیشتر از رقم پیشبینی شده در گزاش قبلی این نهاد بین المللی برای اقتصاد تركیه بوده است.
فرانسیسكا انزورگه، مدیر گروه توسعه بانك جهانی اظهار داشت: رشد اقتصادی تركیه بالاتر از چیزی بوده است كه انتظارش را داشتیم. واقعیت این است كه عملكرد اقتصاد تركیه ما را متعجب كرد. هم اكنون ریسك ها بر سر راه اقتصاد تركیه كاهش یافته و تجارت این كشور با جهان هم تقویت شده است.
این بانك با اشاره به بهبود تقاضای داخلی در تركیه اعلام نموده است كه رشد اقتصادی تركیه در سال ۲۰۱۹ به صفر درصد رسیده است، در حالیكه در گزارش گذشته، این رشد منفی یك درصد پیشبینی شده بود. اقتصاد تركیه سرانجام بعد از ۱.۵ سال رشد منفی یا صفر درصد، سرانجام در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ موفق شد با رشد ۰.۹ درصدی از ركود بیرون برود. در سه ماهه پایانی سال هم تركیه رشد مثبت را تجربه كرده بود.
بانك جهانی هم چنین در بخش دیگری از گزارش خود اعلام نمود كه متوسط رشد اقتصادی كشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا امسال معادل ۲.۴ درصد و در سال ۲۰۲۱ معادل ۲.۸ درصد خواهد بود. بانك جهانی كاهش تنش های ژئوپلتیكی را همچون عوامل تقویت رشد اقتصادی كشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا دانسته است.
در میان دیگر كشورهای منطقه، متوسط رشد اقتصادی عربستان برای سال جاری ۲.۴ درصد و برای سال آینده این رقم ۰.۴ درصد خواهد بود. این رقم برای مصر به ترتیب ۵.۳ درصد و ۵.۶ درصد، روسیه ۲.۱ درصد و ۲.۲ درصد و پاكستان ۵.۵ درصد و ۳.۲ درصد خواهد بود.



1398/10/21
20:18:15
5.0 / 5
4284
تگهای خبر: اقتصاد , بانك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است