بررسی عملكرد شركتهای بورسی

آبان ماه سیاه بیمه معلم

آبان ماه سیاه بیمه معلم به گزارش سیب پال بررسی فعالیت بیمه معلم نشان از آن دارد كه این شركت در آبانماه بیشتر از دو برابر درآمد خود یعنی در حدود ۲۲۳ میلیارد تومان خسارت پرداخت كرده و عملا در این ماه شركتی غیرسودده بوده است.


به گزارش سیب پال به نقل از ایسنا، طی بررسی های به عمل آمده از فعالیت شركت های بورسی مشخص شد كه صنعت بیمه و شركت های زیرمجموعه آن درگیر توجه بیش از اندازه بر فروش بیمه های الزامی و عمومی است كه این مورد در پرتفوی فروش آبانماه بیمه معلم هم قابل مشاهده می باشد.
در آبانماه ۹۳ درصد فروش شركت بیمه معلم مختص رشته بیمه های درمان، ثالث و زندگی بوده كه در این بین ۶۳ درصد فروش بیمه نامه ها به صورت مستقیم برای بیمه نامه ثالث الزامی به ثبت رسیده است.
بررسی ها نشان از آن دارد كه بیمه ثالث بیشتر از ۶۳ میلیارد، بیمه زندگی بیشتر از ۱۹ میلیارد و بیمه درمان در حدود ۹ میلیارد تومان برای این شركت درآمد داشته اند كه البته سهم پرداخت خسارت این سه رشته بیمه در این ماه حدود ۴۱ درصد بوده است و حجم قابل توجهی از خسارت بیمه معلم با مبلغ ۹۱ میلیارد و ۵۹۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان مربوط به بیمه كشتی بوده است.
در مجموع شركت بیمه معلم در آبانماه ۱۰۱ میلیارد و ۸۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بیمه نامه فروخته و بیشتر از دو برابر این مبلغ یعنی در حدود ۲۲۳ میلیارد و ۹۴۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خسارت پرداخت كرده است.
ادامه بررسی ها نشان از آن دارد كه در هشت ماهه سال جاری بیمه معلم از محل فروش بیمه درمان، ثالث و زندگی ۷۶ درصد از درآمد خود معادل ۱۴۲۳ میلیارد و ۶۳۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان درآمدزایی كرده كه در همین سه رشته بیمه، سهم پرداخت خسارات، ۶۹ درصد معادل ۶۴۵ میلیارد و ۱۵۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بوده است.
بیشترین میزان فروش بیمه نامه در هشت ماهه سالجاری برای بیمه معلم در رشته ثالث به مبلغ ۵۱۰ میلیارد و ۹۷۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به ثبت رسیده و در سوی دیگر بیشترین حجم پرداخت خسارت هم به مبلغ ۲۸۸ میلیارد و ۴۷۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای همین بیمه نامه یعنی بیمه نامه ثالث به ثبت رسیده است.
اما نكته قابل توجه در این مدت آن است كه رشته باربری با وجود آنكه درآمد ۱۳ میلیارد و ۱۴۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی برای این شركت به ارمغان آورده اما بیشتر از دو برابر آن یعنی معادل ۳۳ میلیارد و ۳۹۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان صرف پرداخت خسارت شده است.
در مجموع با وجود آنكه بیمه معلم در هشت ماهه سال جاری درآمد ۱۴۲۳ میلیارد و ۶۳۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی داشته اما ۶۶ درصد از آن معادل ۹۴۵ میلیارد و ۱۵۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان را بابت خسارت پرداخت كرده است.



1398/10/15
13:32:05
5.0 / 5
4628
تگهای خبر: بورس , بیمه , شركت , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است