جریمه وام های زیر ۱۰۰ میلیون تومان بخشیده شد

جریمه وام های زیر ۱۰۰ میلیون تومان بخشیده شد به گزارش سیب پال روابط عمومی بانك مركزی با اشاره به اصل بدهی ۲۴۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی و سود ۴۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی معوقات زیر ۱۰۰ میلیون تومان، دستورالعمل دستورالعمل اجرایی بخشودگی سود تسهیلات تا سقف یك میلیاردریال در سال ۱۳۹۸ را ابلاغ نمود.


به گزارش سیب پال به نقل از خبر آنلاین روابط عمومی بانك مركزی با اشاره به اخبار انتشار یافته در بعضی از رسانه ها در مورد «بخشودگی سود و جرایم تسهیلات زیر یك میلیارد ریال سررسید شده تا سال ۱۳۹۷» كه منجر به اطلاع رسانی نامناسب به مردم شده است؛ به اطلاع می رساند:

در جهت اجرای بند «ل» تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ كل كشور، مبحث بخشودگی سود تسهیلات كمتر از یك میلیارد ریال كه از سال ۱۳۹۵ تابحال در حال انجام است؛ با عنایت به آمار دریافت شده در سال ۱۳۹۵، همه مطالبات كمتر از یك میلیارد ریال سیستم بانكی، شامل بیشتر از ۲۶ میلیون پرونده با مانده اصل بدهی بیشتر از ۲۴۷۸ هزار میلیارد ریال و سود متعلقه به میزان بیشتر از ۴۳۸ هزار میلیارد ریال بود.

با عنایت به محدودیت منابع در نظر گرفته شده در مفاد تبصره (۳۵) قانون اصلاح بودجه سال ۱۳۹۵ كل كشور و جدول پیوست آن، بانك مركزی ناگزیر شد موارد قابل پذیرش را محدود كند كه به تدریج و در صورت وجود منابع، گستره مشمولین بخشش سود تسهیلات زیر یك میلیارد ریال افزایش یابد.

بانك مركزی در سال ۱۳۹۸ هم بخشودگی سود تسهیلات زیر یك میلیارد ریال با سررسید سال ۱۳۹۷ و پیش از آنرا با رعایت موارد قابل پذیرش تعیین شده (به شرح دستورالعمل اجرایی پیوست)، به بانكهای عامل ابلاغ كرده است.

ازاین رو متقاضیان می توانند با رفتن به بانكهای عامل تعیین شده و در صورت قرار گرفتن در قالب موارد و شرایط قابل پذیرش ابلاغی بانك مركزی، از بخشش سود تسهیلات كمتر از یك میلیارد ریال در صورت پرداخت یكجای بدهی خود بهره مند گردند.

هم اكنون بانكهای ملی ایران، سپه، كشاورزی، صادرات ایران، تجارت، ملت، رفاه كارگران، توسعه صادرات ایران، مسكن، توسعه تعاون، صنعت و معدن و پست بانك ایران نسبت به اجرای بخشودگی سود تسهیلات زیر یك میلیارد ریال اقدام می كنند. ۲۳۲۳۱

1398/09/26
18:54:21
5.0 / 5
4135
تگهای خبر: آنلاین , بانك , بانك مركزی , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است