بیشتر شدن سرمایه گذاری خارجی در چین

بیشتر شدن سرمایه گذاری خارجی در چین سیب پال: سرمایه گذاری خارجی در چین در مقایسه با سال قبل 2.6 درصد افزایش پیدا كرد.


به گزارش سیب پال به نقل از خبرگزاری دولتی چین، داده های انتشار یافته توسط وزارت بازرگانی چین نشان میدهد كه در یازده ماه نخست امسال میزان سرمایه گذاری خارجی در این كشور به ۸۴۵.۹ میلیارد یوان (معادل ۱۲۴.۴ میلیارد دلار) رسیده است كه ۲.۶ درصد بیشتر از رقم ثبت شده در طول مدت مشابه سال قبل است. تنها در ماه نوامبر میزان سرمایه خارجی ورودی به چین ۹۳.۵ میلیارد یوان بوده كه ۱.۵ درصد بیشتر از نوامبر سال قبل بوده است.
طبق اعلام وزارت بازرگانی چین در بازه زمانی ژانویه تا نوامبر ۲۰۱۹ در این كشور ۳۶ هزار و ۷۴۷ شركت خارجی جدید به ثبت رسیده است. بیشترین افزایش در سرمایه گذاری خارجی مربوط به صنایع مبتنی بر فناوری های بالا با ۲۴۰.۷ میلیارد یوان بوده است كه نسبت به سال قبل ۲۷.۶ درصد افزایش پیدا كرده است. خدمات فناورانه نیز با ۱۵۷.۳ میلیارد یوان در رده بعدی قرار دارد كه ۴۳.۴ درصد بیشتر از سال قبل بوده است.
هم چنین با گسترش مناطق تجاری آزاد در چین، سرمایه گذاران خارجی روی خوشی به این مناطق نشان داده و ۱۲۱.۳ میلیارد یوان در این مناطق سرمایه گزاری نموده اند كه معادل ۱۴.۳ درصد كل سرمایه مستقیم خارجی جذب شده در یازده ماه نخست این كشور است.
متوسط سرمایه گذاری خارجی چین در بازه زمانی ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۹ معادل ۴.۵۲ میلیارد دلار بوده است كه بالاترین رقم ثبت شده مربوط به سرمایه گذاری ۱۳۴.۹۶ میلیارد دلاری سال ۲۰۱۸ و كمترین رقم ثبت شده نیز مربوط به سرمایه گذاری ۱.۸۳ میلیارد دلاری سال ۲۰۰۰ بوده است.
تا اختتام سه ماهه سوم امسال، در میان مناطق مختلف چین، بیشترین افزایش سرمایه گذاری خارجی نسبت به سال قبل مربوط به ماكائو بوده است كه در آن ۵۶.۲ درصد بیشتر از سال قبل سرمایه گذاری خارجی صورت گرفته است. مناطق آزاد تجاری چین نیز شاهد افزایش ۲۳.۹ درصدی حجم سرمایه گذاری ها در مقایسه با سال قبل بوده اند.




منبع:

1398/09/23
22:44:55
5.0 / 5
4172
تگهای خبر: خدمات , دلار , سرمایه گذاری , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است