اعلام جزئیات واگذاری های پرحاشیه

اعلام جزئیات واگذاری های پرحاشیه به گزارش سیب پال رئیس سازمان خصوصی سازی ضمن بیان اینكه فقط ۵۰۰۰ میلیارد تومان از واگذاری با مشكل روبرو شده است، اظهار داشت: جزئیات واگذاری های پرحاشیه این سازمان همچون ایران ایرتور، هپكو، آلومینوم المهدی، پالایش نفت كرمانشاه و... روی سایت سازمان قرار گرفته است.


به گزارش سیب پال به نقل از ایسنا، علیرضا صالح امروز (چهارشنبه) در سی و دومین جلسه شورای اطلاع رسانی روابط عمومی های وزارت امور اقتصادی و دارایی اظهار نمود: از زمان شكل گیری این سازمان تابحال بیشتر از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان واگذاری با قیمت زمان واگذاری انجام شده است.
وی افزود: از این میزان واگذاری حدود ۱۴۵ هزار میلیارد تومان با موفقیت انجام شده و فقط ۵۰۰۰ میلیارد تومان واگذاری با مشكلاتی روبرو شده است. بر این اساس می توان نتیجه گرفت كه ۹۶ درصد واگذاری های این سازمان از زمان شكل گیری با موفقیت همراه بوده است.
طبق اعلام سازمان خصوصی سازی، رئیس این سازمان اظهار داشت: این سازمان همچون جاهایی است كه باید ۱۰۰ درصد اطلاعات آن در اختیار مردم قرار گیرد. بر این اساس، یكی از نخستین اقداماتی كه باید در این زمینه صورت گیرد تبدیل سازمان خصوصی سازی به اتاق شیشه ای است.
وی اذعان كرد: یكی از اقداماتی كه در ماه های اخیر در سازمان خصوصی سازی انجام شده، درج اطلاعات مربوط به كلیه بنگاهای قابل واگذاری به تفكیك استان در سایت این سازمان است.
رئیس كل سازمان خصوصی سازی اظهار داشت: در گام بعدی می خواهیم سامانه نظارتی در این سازمان تشكیل دهیم تا نظارت های بعد از واگذاری شركت ها را افزایش دهیم.
صالح خاطرنشان كرد: از جانب دیگر بنا داریم همه واگذاری های خویش را در بورس اوراق بهادار انجام دهیم تا واگذاری های این سازمان با شفافیت بیشتری صورت گیرد.
رئیس كل سازمان خصوصی سازی افزود: در جهت اطلاع رسانی گسترده، جزئیات مربوط به تمامی واگذاری های پرحاشیه سازمان خصوصی سازی همچون ایران ایرتور، هپكو، آلومینوم المهدی، پالایش نفت كرمانشاه و... روی سایت این سازمان قرار گرفته است.
صالح اظهار داشت: علاوه بر اقدامات ذكر شده، بنا داریم به صورت سر زده هم از بنگاه ها و شركت های واگذار شده بازدید داشته باشیم تا از این طریق متوجه شویم كه اطلاعات و گزارشات ارسالی توسط خریداران شركت های واگذار شده چقدر با واقعیت همخوانی دارد.



1398/09/06
19:38:47
5.0 / 5
4067
تگهای خبر: اقتصاد , بورس , خرید , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است