سكه ضرر داد!

سكه ضرر داد! به گزارش سیب پال بررسی قیمت سكه در شش ماهه نخست سال جاری حاكی از زیان سرمایه گذاران در این بخش است.


به گزارش سیب پال به نقل از ایسنا، طلا و سكه همواره بعنوان یك سرمایه گذاری مطمئن برای افرادی كه منابعی بیشتر از نیاز روزمره خود دارند، مورد توجه است، اما این سرمایه گذاری همیشه هم سودآور نیست و در بعضی موارد با ضرر همراه می باشد.
در شرایط فعلی اقتصاد ایران كه بازار ارز و طلا به ثبات نسبی رسیده، كمتر كسی می تواند با سرمایه گذاری در این بازارها، به دنبال كسب سود باشد، مگر افرادی كه به دنبال سود بردن از پول خود نیستند و علاقه ای هم به نگه داری پول نقد ندارند.
در اینباره می خواهیم بدانیم افرادی كه امسال نسبت به سرمایه گذاری در بازار سكه اقدام نموده اند، از این سرمایه گذاری سود برده یا متضرر شده اند؟
بر طبق این گزارش، در ایام پایانی سال قبل قیمت هر سكه بهار آزادی طرح جدید به چهار میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسید و هر سكه طرح قدیم با قیمت چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد؛ نیم سكه و ربع سكه هم به ترتیب، دو میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و یك میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شد.
اما با ورود به ماه دوم سال جاری، قیمت سكه با افزایش همراه بود و هر سكه طرح جدید چهار میلیون و ۸۵۵ هزار تومان و طرح قدیم چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت خورد.
از جانب دیگر نیم سكه هم به قیمت دو میلیون و ۵۸۰ هزار تومان و ربع سكه هم یك میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد.
به این ترتیب، سرمایه گذاران در بازار سكه در یك ماه توانستند از خرید سكه سود ببرند.
قیمت سكه در ایام اولین ماه سوم سال، تغییر چندانی نسبت به اردیبهشت ماه نداشت؛ به طوریكه قیمت هر سكه طرح جدید چهار میلیون و ۸۱۰ هزار تومان و طرح قدیم چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود؛ نیم سكه و ربع سكه هم با نرخ های دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و یك میلیون و ۷۴۰ هزار تومان خرید و فروش شدند.
اما از روزهای پایانی خردادماه قیمت دلار و سكه كاهش پیدا كرد و در اولین روز تیر ماه، هر سكه طرح جدید به قیمت چهار میلیون و ۶۴۵ هزار تومان و طرح قدیم چهار میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسید.
قیمت نیم سكه در این روز دو میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و ربع سكه یك میلیون و ۵۸۰ هزار تومان بود.
ازاین رو یك سرمایه گذاری سه ماهه در بازار سكه در سه ماه نخست سال جاری عملا سودی عاید خریداران سكه نكرده و ارزش دارایی آنها نه بیشتر و نه كمتر شد.
اما در ادامه تیرماه، قیمت سكه به تدریج كاهش پیدا كرد به صورتی كه قیمت سكه طرح جدید در ۲۰ تیرماه به چهار میلیون و ۵۲۷ هزار تومان و قیمت سكه طرح قدیم به چهار میلیون و ۳۶۲ هزار تومان رسید.
این روند ادامه یافت تا اینكه در آخرین روز از ماه اول تابستان، قیمت سكه طرح جدید به چهار میلیون و ۲۰۵ هزار تومان و طرح قدیم به چهار میلیون و ۹۴ هزار تومان رسید.
در این روز همچنین، نیم سكه دو میلیون و ۲۷۸ هزار تومان و ربع سكه یك میلیون و ۴۴۹ هزار تومان شد.
اما در مرداد ماه، بازار سكه در اغلب روزها در آرامش و ثبات بود، به طوریكه در میانه این ماه قیمت فروش سكه طرح جدید چهار میلیون و ۲۱۸ هزار تومان و طرح قدیم چهار میلیون و ۹۴ هزار تومان بوده است.
در میانه شهریور ماه هم قیمت سكه به مرز چهار میلیون تومان نزدیك شد و هر سكه تمام بهار آزادی طرح جدید به نرخ چهار میلیون و ۱۱۵ هزار تومان و طرح قدیم چهار میلیون و ۸۰ هزار تومان معامله شد.
بر این اساس هر نیم سكه به دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و هر ربع سكه یك میلیون و ۲۹۰ هزار تومان رسید.
قیمت سكه در آخرین روزهای شهریور ماه سال جاری باز هم كاهش پیدا كرد تا هر سكه بهار آزادی طرح جدید به چهار میلیون و ۶۱ هزار تومان و طرح قدیم به چهار میلیون و ۱۰ هزار تومان برسد.
بدین سان بررسی قیمت سكه در شش ماهه نخست سال جاری از آن حكایت می كند كه سرمایه گذاری روی سكه در این مدت نه تنها سودی عاید سرمایه گذاران نكرده، بلكه منجر به ضرر آنها شده است.




منبع:

1398/07/21
23:23:39
5.0 / 5
4038
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , بازار , خرید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است