پیشرفت بانك قرض الحسنه مهر ایران زیر سایه شفافیت

پیشرفت بانك قرض الحسنه مهر ایران زیر سایه شفافیت سیب پال: بانك قرض الحسنه مهر ایران با رعایت استانداردهای ملی و بین المللی شفافیت در دو حوزه عملكردی و عملیاتی، اطلاعات و عملكرد مالی خودرا به صورت مستمر منتشر می كند.


به گزارش سیب پال به نقل از ایسنا، بنابر اعلام روابط عمومی بانك قرض الحسنه مهر ایران، دو جنبه مهم از شفافیت را می توان شفافیت عملكردی و شفافیت عملیاتی دانست. بررسی سابقه «بانك قرض الحسنه مهر ایران» نشان داده است به لحاظ عملكردی همواره در بازه های زمانی مشخص و به سرعت اطلاعات و وضعیت مالی خودرا در وب سایت رسمی این بانك به اطلاع عموم رسانده است. علاوه بر این، برگزاری منظم مجامع عمومی و انتشار اطلاعات آن برای عموم نشان داده است این بانك بخش بزرگی از توسعه اخیر خودرا مدیون شفافیت اطلاعاتی بوده است.

انتشار ترازنامه و صورت های مالی بانك قرض الحسنه مهر ایران

بانك قرض الحسنه مهر ایران در امتداد سیاست های ارتقای شفافیت مالی و همین طور رعایت قوانین و دستورالعمل های ابلاغی بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران ترازنامه و صورت های مالی خودرا به صورت فصلی و سالانه برای عموم هم وطنان، مشتریان، سهامداران و سایر ذینفعان منتشر می كند.
بر اساس مصوبه ای كه به بانك ها ابلاغ گردیده، بانك ها باید در چهار بخش اطلاعات مالی خودرا منتشر كنند و در اختیار عموم قرار دهند. این چهار بخش عبارت اند از: اطلاعات مربوط به صورت مالی، اطلاعات مربوط به مدیریت ریسك، اطلاعات مربوط به حاكمیت شركتی و كنترل داخلی و در نهایت انتشار اطلاعات مربوط به رویدادهای مهم. با عنایت به این بخشنامه، بانك قرض الحسنه مهر ایران اطلاعات مربوط به صورت های مالی، مدیریت ریسك، اطلاعات برمبنای شاخص ها، اطلاعات مربوط به حاكمیت شركتی و كنترل داخلی، رویدادهای با اهمیت و همین طور اطلاعات مربوط به مقاطع زمانی مختلف را در بخش شفافیت مالی سایت بانك به روزرسانی می كند.
انتشار این اطلاعات برای سه گروه ناظران: به منظور نظارت بر بانك ها و مؤسسات مالی و جلوگیری از بحران های بانكی؛ سپرده گذاران: برای انتخاب بانك و موسسه مالی مناسب و برتر برای سپرده گذاری و سهامداران: برای ارزیابی و انتخاب گزینه مناسب به منظور خریدوفروش سهام و سرمایه گذاری اهمیت دارد.

برگزاری موفقیت آمیز مجامع عمومی

برگزاری موفقیت آمیز مجمع عمومی عادی و فوق العاده بانك قرض الحسنه مهر ایران برای سومین سال متوالی در سال ۱۳۹۸ بعنوان اولین بانك در شبكه بانكی كشور و ارائه صورت های مالی شفاف و بدون بند حسابرسی، افتخاری است كه در سایه عزم همگانی و تلاش بی وقفه و جهادی مجموعه كاركنان و مدیران این بانك به منصحه ظهور رسیده و در كارنامه درخشان این بانك ثبت و ضبط شده است.
این بانك پیشتاز عرصه شفافیت در شبكه بانكی كشور بوده و در سال های گذشته نخستین بانكی است كه مجمع عمومی خودرا بدون هیچ بند حسابرسی برگزار می نماید.

شفافیت عملیات بانكی و كسب رتبه برتر بانكهای اسلامی در دنیا

با توجه به ریسك های مختلفی كه یك بانك با آن مواجه می باشد و با تاكید بر نقش گسترده واسطه گری در نظام های مالی بانك محور، شناسایی و پایش فاكتورهای كلیدی سلامت بانكی و رتبه بندی بانك ها توسط مجموعه ای از این شاخص ها، دارای اهمیت زیادی است.
ازاین رو، در سطح بین المللی سعی شده تا سازوكارهای رتبه بندی بانك ها طراحی و به صورت پیوسته شرایط ثبات و سلامت بانك ها ارزیابی شود. ارزیابی سلامت بانك ها و رتبه بندی آنها، سابقه دیرینه ای در سطح بانكداری دنیا دارد و نهادهای تخصصی مهم و شناخته شده ای برای این امر به وجود آمده اند. به این جهت، اولاً برمبنای آخرین رتبه بندی برترین مؤسسات مالی اسلامی در جهان كه توسط نشریه بین المللی بنكر در سال ۲۰۱۸ انتشار یافت، بانك قرض الحسنه مهر ایران در صدر مؤسسات مالی اسلامی در جهان قرار گرفت و ثانیا سازمان همكاری اسلامی (OIC) نیز جایزه نخبه اقتصادی جهان اسلام را به این بانك اهدا كرد. این دو موفقیت بین المللی در نتیجه انتشار اطلاعات شفافیت مالی در سایت بانك و پایش، بررسی و ارزیابی عملكرد این اطلاعات توسط نشریه بنكر و سازمان همكاری اسلامی محقق شده است.

راه اندازی سرویس معدل موجودی در سایت بانك قرض الحسنه مهر ایران

سرویس محاسبه میانگین موجودی مشتریان، یكی از امكاناتی بود كه باهدف ارتقای سطح شفافیت مالی و آگاهی مشتریان از امتیازات تسهیلاتی خود در سایت بانك قرض الحسنه مهر ایران افتتاح شد.
این خدمت، در امتداد توسعه خدمات الكترونیكی بانك قرض الحسنه مهر ایران و به منظور تكمیل و تسهیل در برخورداری از «سامانه درخواست تسهیلات» به صورت اینترنتی ایجادشده است.
با این امكان، مشتریان می توانند معدل موجودی حساب خودرا به صورت ۲۴ ساعته و بدون محدودیت زمانی از سایت بانك دریافت نمایند و همین طور با استفاده از سامانه تسهیلات آنلاین نسبت به ارائه درخواست و تشكیل پرونده تسهیلاتی اقدام نمایند.
انتهای رپرتاژ آگهی



منبع:

1398/07/15
11:25:12
5.0 / 5
3999
تگهای خبر: آنلاین , ارز , اقتصاد , اینترنت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است