ترامپ به دنبال اخراج چینی ها از بورس آمریكا

ترامپ به دنبال اخراج چینی ها از بورس آمریكا سیب پال: دولت آمریكا در حال بررسی نتایج طرحی است كه سبب آن دسترسی شركت های چینی به بورس آمریكا برای عرضه سهام خود قطع خواهد شد.


به گزارش سیب پال به نقل از رویترز، سه منبع مطلع در دولت آمریكا اعلام نموده اند كه امكان دارد دونالد ترامپ، رئیس جمهور این كشور بعنوان قسمتی از فشار آمریكا به چین برای امضای توافق تجاری جدید، شركت های چینی را از امكان عرضه سهام خود در بورس این كشور محروم كند.
در شرایطی كه تنش ها بین آمریكا و چین بر سر مسائل تجاری بیشتر از هر زمان دیگری شدت گرفته است، ارزش نماد بعضی از شركت های بزرگ چین كه در بورس وال استریت حضور دارند با سقوط كم سابقه ای مواجه گردید تا جایی كه سهام علی بابا ۵.۱۵ درصد و سهام " بایدو" ۳.۶۷ درصد ریزش كردند.
در ماه ژوئن، نمایندگان مجلس آمریكا از هر دو حزب دموكرات و جمهوری خواه با تصویب لایحه ای، شركت های چینی را مجبور كرده بودند كه برای حضور در وال استریت، صورت های حسابرسی خودرا در اختیار موسسات نظارتی آمریكایی قرار دهند.
ماركو روبیو، سناتور آمریكایی با پشتیبانی از این طرح گفته بود كه دیگر نباید به چینی ها اجازه داد با نادیده گرفتن قوانین آمریكا و بدون شفافیت و مسئولیت پذیری در بازارهای مالی آمریكا حضور داشته باشند.
بگفته منابع آگاه در داخل دولت آمریكا، هنوز این كشور به جمع بندی درباب چگونگی مقابله با شركت های چینی نرسیده است. تا اختتام ماه فوریه ۱۵۶ شركت چینی در بورس وال استریت فعالیت داشته اند كه از این بین، ۱۱ نماد مربوط به شركت های دولتی چین بوده است.
حدود دو هفته دیگر مقرر است دور جدید مذاكرات تجاری بین چین و آمریكا بعد از یك وقفه دو ماهه از سر گرفته شود. با این وجود خیلی از كارشناسان معتقدند كه حصول توافق سریع یك خیال خوش بینانه است.
ترامپ هفته گذشته از رویكرد تجاری چین در مقابل آمریكا انتقاد كرده و اظهار داشته بود: آنها می خواهند توافق كنند. شاید خیلی زودتر از ان چه فكرش را می كنید توافق شد.




منبع:

1398/07/06
18:16:13
5.0 / 5
4182
تگهای خبر: ارز , بازار , بورس , سهام
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است