توقف دلار در بازارهای جهانی

توقف دلار در بازارهای جهانی به گزارش سیب پال كاهش رشد تولیدات كارخانه های آمریكایی سبب توقف دلار در مقابل ارزهای مختلف شد.


به گزارش سیب پال به نقل از رویترز، طبق اعلام موسسه مدیریت عرضه آمریكا، برای اولین بار در طول سه سال گذشته، فعالیت های تولیدی این كشور با رشد منفی روبرو شده است و این مسئله سبب شد تا احتمال كاهش نرخ بهره توسط بانك مركزی افزایش یابد. از جانب دیگر بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله وزارت خزانه داری آمریكا هم به پایین ترین سطح ۲ سال گذشته رسید.
رودریگو كارتیل، استراتژیست ارشد ارزی در بانك ملی استرالیا اظهار داشت: انتظارات برای وارد شدن بانك مركزی آمریكا به میدان برای نجات اقتصاد از وضعیت فعلی افزایش پیدا كرده است. این اتفاق سبب توقف روند افزایشی اخیر دلار شد.
در معاملات روز چهارشنبه، شاخص دلار كه نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می گیرد با ۰.۴ درصد كاهش به ۹۸.۹۴۴ واحد رسید. امروز هر دلار آمریكا به ازای ۱.۴۷۶ دلار استرالیا، ۱.۳۸۹۶ دلار سنگاپور و ۱.۳۳۲۶ دلار كانادا معامله شد.
دلار در مقابل روپیه هند موفق به فتح كانال جدیدی شد و و با گذشتن از كانال ۷۲ واحدی به ازای ۷۲.۲۳۰۹ رویه معامله شد. در مقابل سایر ارزهای آسیایی، نرخ برابری هر دلار آمریكا معادل ۴.۲۱۰۳ رینگت مالزی، ۱۰۵.۹۸۵۲ ین ژاپن و ۷.۱۶۶۴ یوان چین اعلام گردید.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا در پیامی توئیتری اعلام نموده است كه اگر مذاكرات تجاری به نتیجه ای نرسد، وی موضع سرسختانه تری ضد چین اتخاذ خواهد نمود و با وجود واكنش نشان ندادن بازار ارز به این توئیت، احتمال تشدید تقاضا برای ارزهای امن در صورتیكه این تهدید رنگ و بوی واقعی بگیرد وجود دارد.
دلار در مقابل ارزهای اروپایی هم كاهشی بود؛ بگونه ای كه هر پوند انگلیس به ازای ۱.۲۱۰۲ دلار، هر یورو به ازای ۱.۰۹۷۴ دلار و هر فرانك سوئیس به ازای ۱.۰۱۳۲ دلار مبادله شدند.



1398/06/13
14:53:40
5.0 / 5
3736
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , بازار , بانك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است