روس ها به طلا خریدن ادامه می دهند

روس ها به طلا خریدن ادامه می دهند سیب پال: حجم ذخایر طلای روسیه در ماه ژوئیه 9 تن دیگر افزایش پیدا كرد.


به گزارش سیب پال به نقل از راشاتودی، بانك مركزی روسیه اعلام نمود حجم ذخایر طلای این كشور تا اختتام ماه ژوئیه با ۹ تن افزایش نسبت به ماه قبل به ۲۲۱۷.۶۸ تن رسیده است تا بدین ترتیب سهم طلا از كل ذخایر طلا و ارز این بانك به ۱۹.۶ درصد افزایش یابد كه نسبت به ماه قبل ۰.۴۲ درصد بیشتر است.
در ماه ژوئن نیز روسیه ۱۸ تن طلا خریداری نموده بود. از شروع امسال تابحال بانك مركزی روسیه در امتداد استراتژی متنوع سازی ذخایر طلا و ارز خود مبادرت به خرید ۱۰۵.۷۵ تن طلا كرده است تا این كشور ركوردار خرید طلا امسال بین كشورهای جهان در لقب گیرد. هم اكنون ارزش ذخایر طلای در اختیار روسیه ۱۰۱.۹۲۳ میلیارد دلار برآورد می شود.
روسیه سال قبل با خرید ۲۷۵ تن طلا، بزرگ ترین خریدار طلا در جهان ارائه شد. پتر شیف، معامله گر فلزات گران بها در همین رابطه اظهار داشت: روسیه هم اكنون به طرز مشهودی تلاش می كند تا هر چه قدر امكان دارد طلا بخرد چونكه معتقد می باشد ارزش آن در آینده افزایش خواهد یافت و هم چنین می خواهد تا وابستگی خودرا به دلار تا حد ممكن كم كند.
روسیه با تداوم روند فعلی بزودی پنجمین دارنده بزرگ ذخایر طلای جهان خواهد شد و جای عربستان صعودی را خواهد گرفت. بانك مركزی در سال ۲۰۱۵ رسیدن به ذخایر ۰.۵ تریلیون دلاری را هدف گذاری كرده بود. طبق اعلام بلومبرگ، ولادیمیر پوتین با جدیت به دنبال تقویت ذخایر طلا و ارز روسیه است و شخصاً این مساله را زیر نظر دارد.




منبع:

1398/05/30
15:39:29
5.0 / 5
3980
تگهای خبر: ارز , بانك , بانك مركزی , خرید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است