عضو كمیسیون اقتصادی:

فرار مالیاتی هوشمندی، افتخار و خلاقیت محسوب می‎شود

فرار مالیاتی هوشمندی، افتخار و خلاقیت محسوب می‎شود به گزارش سیب پال تسنیم نوشت: عضو كمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: طرح جامع مالیاتی را از دهه ۸۰ تعریف كردیم اما سازمان امور مالیاتی تا ماه پیش با عنایت به رودربایستی كه با برخی دستگاه ها داشت، ریزداده های آنها را عرضه نكرده است.


سیدفرید موسوی با اشاره به اینكه همیشه فرار مالیاتی مطرح بوده است، ​گفت: باید بسترهای این فرار مالیاتی را شناسایی و مسدود نماییم. عضو كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: با عنایت به وجود درآمدهای نفتی در كشورمان، درآمدهایی مالیاتی را بیشتر برای جبران هزینه های دولت مطرح می نماییم. وی اظهار داشت: هنجارهای اجتماعی و فرهنگی كشور درباره دریافت مالیات هم باید اصلاح گردد. سازمان امور مالیاتی تابحال از روش های سنتی برای دریافت مالیات بهره برده است. او افزود: دستگاه هایی بودند كه از عرضه اطلاعات به سازمان امور مالیاتی خودداری می كردند اما با پیگیری های مجلس، لیستی از این دستگاه ها عرضه شد. عضو كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اضافه كرد: كمبود قوانین در زمینه دریافت مالیات نداریم و قوانین كافی وجود دارد اما سازمان امور مالیاتی به روش های سنتی دریافت مالیات، عادت كرده است. موسوی افزود: طرح جامع مالیاتی را از دهه ۸۰ تعریف كردیم اما سازمان امور مالیاتی تا ماه پیش با عنایت به رودربایستی كه با برخی دستگاه ها داشت، ریزداده های آنها را عرضه نكرده است.
وی اظهار داشت: هنجارهای اجتماعی كشورمان در زمینه فرارهای مالیاتی باید اصلاح گردد چونكه هنوز فرار مالیاتی در كشورمان خیانت محسوب نمی گردد و در بعضی اوقات فرار مالیاتی نوعی افتخار و هوشمندی و خلاقیت به حساب می آید. موسوی با اشاره به اینكه رسانه ها باید در این زمینه نقش آفرین باشند و روشنگری كنند، اضافه كرد: این عادلانه نیست كه مالیات كارمندان و كارگران، قبل از پرداخت حقوق آنها كسر می شود اما برخی صنوف، مالیات نمی پردازند. وی با اشاره به اینكه ۲۰ درصد اقتصاد در كشورمان زیر زمینی است و رد پایی از آنها وجود ندارد، افزود: اگر اطلاعات و داده ها در سامانه سازمان امور مالیاتی تجمیع شوند این رقم كاهش خواهد یافت. عضو كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هنوز برای بخش هایی از اقتصاد كشورمان مانند خرید و فروش زمین و ارزش افزوده ملك مسكونی، پایه مالیاتی تعریف نكردیم و در این بخش خلاء قانونی داریم همینطور باید برنامه ای برای محدود سازی معافیت های گسترده و بی ضابطه مالیاتی داشته باشیم. ۲۲۳۲۳۱

1398/05/19
18:31:42
5.0 / 5
3832
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , خرید , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است