غیر حرفه ای های بورس

به صندوق های سرمایه گذاری بازگشت كنید

به صندوق های سرمایه گذاری بازگشت كنید سیب پال: مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس با اشاره به ضرورت تحلیل سرمایه گذاری در بورس اظهار داشت: افرادی كه با بازار سرمایه آشنایی كافی ندارند نباید بطور مستقیم در این بازار سرمایه گذاری كنند؛ آنها می توانند به صندوق های سرمایه گذاری بازگشت كنند.


محسن خدابخش در گفت و گو با ایسنا، درباره ضرورت تحلیل بازار سهام پیش از مبادرت به خرید یا فروش، اظهار نمود: افرادی كه قصد دارند در بازار سرمایه سرمایه گذاری كنند واقعاً مطالعه داشته باشند. این طور نباشد كه افراد سرمایه خودرا بدون مطالعه و آگاهی سرمایه گذاری كنند.
وی با اشاره به اینكه اعتماد به بازار سرمایه نقش مهمی را در فرهنگ سازی سرمایه گذاری ایفا می كند، افزود: افرادی كه با بازار سرمایه آشنایی كافی ندارند نباید بطور مستقیم در این بازار، سرمایه گذاری كنند. حتی اگر كسانی كه سرمایه گذاری كلان می كنند اگر با بازار سرمایه آشنایی كافی ندارند به نفع شان است با استفاده از مكانیزم های غیرمستقیم در بازار سرمایه سرمایه گذاری كنند. باوجود اینكه سرمایه گذاران باید هم تحلیل تكنیكال بدانند هم تحلیل بنیادی، ولی تحلیل بنیادی به مدیریت سرمایه ها در طولانی مدت كمك بیشتری می كند.
مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس با اشاره به اینكه افراد باید با تحلیل وارد بازار سرمایه شوند، اظهار داشت: وقتی كه سوژه بازار پایه پیش آمد مشخص شد كه خیلی ها فرق بین شركتی كه در فرابورس پذیرفته شده و شركتی كه پذیرفته نشده قائل نیستند. حتی شاید عده ای با مفاهیم EPS و P/E آشنایی نداشته باشند كه جزو مفاهیم اولیه است.
خدابخش در پاسخ به اینكه آیا اختیار معاملات می تواند رونق بیشتری داشته باشند؟ اظهار نمود: در بازار سرمایه همه دنبال سود هستند. تجربه نشان داده است كسانی كه سه - چهار ماه پیش یك سهامی را خریده بودند سودهای خوبی عایدشان شد.
وی افزود: در آن مقطع هم خریدار اختیار خرید و هم فروشنده اختیار خرید سود كردند، این می تواند بیشترین تشویق برای افراد باشد كه از این ابزار استفاده كنند.
مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس در پاسخ به اینكه راه اندازی ابزارهایی همچون وارانت و فروش استقراضی به كجا رسید؟ اظهار داشت: فروش تعهدی همان كاركردهای فروش استقراضی را دارد و امسال این ابزار را خواهیم داشت مسائل شرعی در آن لحاظ شده است. همین طور وارانت مطرح شده كه آنرا نوع خاصی از اختیارات تلقی كردند در این خصوص هم نیاز به مطالعات بیشتری است.
به گزارش سیب پال به نقل از ایسنا، از شروع سال ۱۳۹۸ قیمت سهم ها در بورس و فرابورس ایران با رشد فزاینده ای روبه رو شده و فاكتورهای بازار سرمایه بارها كانال شكنی كرده اند. به دنبال این اتفاق كه بیشتر ناشی از افزایش قیمت دلار است ارزش و حجم معاملات بازار سرمایه رشد قابل توجهی داشته و افراد نا آشنا با بازار سهام بطور مستقیم در این بازار وارد شدند كه این اتفاق سبب شده باوجود روند افزایشی فاكتورهای بازار سرمایه، بعضی از این عده با زیان مواجه شوند.



1398/04/02
13:57:55
5.0 / 5
3759
تگهای خبر: ابزار , ارز , بازار , بورس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است