حقایقی جالب از اقتصاد كره شمالی

حقایقی جالب از اقتصاد كره شمالی سیب پال: كره شمالی كشوری مرموز با ۲۵ میلیون نفر جمعیت است كه یكی از بسته ترین نظام های اقتصادی جهان را دارد.


به گزارش سیب پال به نقل از سی ان بی سی، به علت كنترل شدید اقتصاد توسط دولت و محدود بودن آمارهای انتشار یافته اقتصادی، اطلاعات كمی از وضعیت اقتصادی این كشور در دست است. با این وجود اطلاعات اندك موجود هم شما را شگفت زده خواهد نمود كه در ادامه می خوانید:
۱- طبق شاخص جهانی گرسنگی، تا آخر سال ۲۰۱۸ حدود ۴۳.۴ درصد از جمعیت این كشور گرفتار سوءتغذیه بوده اند. طی قحطی دهه ۱۹۹۰ این كشور حدود دو میلیون انسان جان خویش را از دست دادند.
۲- كره شمالی دارای ذخایر معدنی دست نخورده فراوانی است؛ بگونه ای كه تخمین زده می شود این كشور بیشتر از ۲۰۰ عنصر معدنی مختلف به ارزش حدود ۱۰ تریلیون دلار دارد. آهن، طلا، روی، مس و گرافیت همچون مهم ترین این ذخایر هستند.
۳- در كره شمالی دو نظام اقتصادی وجود دارد؛ بازار دولتی و بازار سیاه و بنابراین برای هر چیز دو قیمت به چشم می خورد. همینطور كارگرانی كه در مراكز خارجی كار می كنند تا ۱۰۰ برابر كارگرانی كه در مراكز داخلی كار می كنند دستمزد دریافت می كنند.
۴- هكرهای كره شمالی دارای فعالیت گسترده ای در سطح جهان هستند؛ بگونه ای كه بر اساس گزارش شورای امنیت سازمان ملل، بیشتر از ۶۷۰ میلیون دلار پول یا ارز مجازی توسط هكرهای این كشور دزدیده شده است.
۵- بعضی از خبرگزاری ها مدعی شده اند دولت كره شمالی در حوزه جعل دلار فعال است و از این طریق سالانه ۵۰ میلیون دلار درآمد كسب می كند.
۶- متوسط درآمد شاغلین این كشور معادل ۲۰۰۰ دلار در سال است كه یكی از پایین ترین درآمدها در سطح جهان به حساب می آید.



1398/02/04
14:13:24
5.0 / 5
3811
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , بازار , دلار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است