هزار جریبی: بحران سیل سبب بی توجهی دولت به سوژه گرانی و تورم نشود

هزار جریبی: بحران سیل سبب بی توجهی دولت به سوژه گرانی و تورم نشود سیب پال: نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی با بیان این كه دولت باید خسارت های سیل را به صورت واقعی برآورد كند و این خسارت ها را پرداخت كند، اشاره كرد: باران سیل سبب نشود كه دولت به دغدغه های مردم مانند گرانی و تورم بی توجه باشد.


به گزارش سیب پال به نقل از ایسنا، نبی هزارجریبی نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس، اظهار داشت: بحث اصلی كشور امروز بحران سیلاب است. روز گذشته در مجلس بیان كردم ما از وزرا خواسته ایم كه با مقصرین برخورد كنند. ما وظیفه داریم كه حق مردم را مطالبه نماییم. از دستور مقام معظم رهبری در ابتدای سال درباب سیل تشكر می كنم. ایشان دستور دادند كه به سیل زدگان كمك گردد. همه ارگان ها و نهادها وارد كار شدند ولی هماهنگی بین این ارگان ها وجود نداشت كه این خود سبب شد هزینه ها افزایش پیدا كند.
وی ادامه داد: همین طور از مقام معظم رهبری تشكر می كنم كه عزیزانی را كه در سیل گلستان كمك می كردند و غرق شدند را به نام شهید خدمت نام نهادند. شهید عبدالحسینی، شهید خالدی، شهید نباتی، شهید صوفیانی، شهید تاتاری و شهید جهانی از عزیزانی بودند كه شهید خدمت نام گذاری شدند. درود بر روح پاكشان.
نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی عنوان كرد: حالا باید همه كمك كنند و قوای سه گانه باید موارد در رابطه با بحران سیل را بررسی نمایند. دغدغه مردم این است كه نكند سیلاب مانند زلزله كرمانشاه بشود كه مردم كرمانشاه در سر پل ذهاب هنوز ساماندهی نشده اند. پس دولت باید خسارت ها را واقعی برآورد كند و تماما آنرا پرداخت كند. در آق قلا بیشتر مردم از عزیزان اهل تسنن هستند كه تسهیلات بانكی بهره دار را قبول نمی كنند و می گویند این ربا است. در این خصوص باز باید بررسی های لازم صورت گیرد. بانك ها، بیمه، مالیات به وضعیت مردم توجه نمایند و امسال را به مردم فرصت دهند. باید به شركت های تولیدی بزرگ توجه گردد. برای مثال برای شركت صنعتی آق قلا كه میزان زیادی خسارت متحمل شده است بخشودگی مالیاتی و استمهال اقساط در نظر گرفته شود. اگر به اینگونه تولید كنندگان فشار بیاوریم آنها باز مجبور به اخراج نیروهای خود می شوند و بیكاری دوچندان می شود.
هزارجریبی افزود: همین طور در بخش پشتیبانی از كشاورزان و گندمكاران دولت امسال جریمه ای در نظر نگیرد تا خسارت ها جبران شود. من در شهر آق قلا شاهد بودم كه جوانانی از شهرهای مختلف مانند تهران، قم و شیراز حضور داشتند و به سیل زدگان كمك می كردند كه واقعا این خدمات شان قابل ستایش است.
نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی اشاره كرد: اما سوژه اصلی و دغدغه اصلی مردم سوژه تورم و گرانی است. گرانی كمر مردم را شكسته است. این عزیزان با سیلی صورت خودرا سرخ نگه می دارند. باید به كارگران، فرهنگیان و بازنشستگان توجه گردد. اگر حالا بحران سیل مطرح است دلیل نمی گردد كه دولت به این گونه بحران ها توجه نكند. در اشتغال جوانان هیچ گونه ساماندهی وجود ندارد. آمار به خوبی داده می شود، ولی واقعیت چیز دیگری است. مردم فهیم هستند و این آمارها متوجه نمی شوند. باید مدیرانی استفاده شوند كه واقع گرا باشند دلشان برای صندلی نتپد بلكه برای خدمت به مردم بتپد. من خودرا می گویم اهتمام می كنم آخرت خودرا برای دنیای كسی نفروشم.
او در آخر افزود: بحث این بی ثباتی و شناور بودن قیمت ارز تا چه زمانی ادامه دارد؟ دولت باید پاسخگو باشد. چه مافیایی در این میان وجود دارد؟ باید دقت كنیم كه در این بی ثباتی بیشتر فشار به قشر پایین تر وارد می شود. مجلس شورای اسلامی باید از اهرم نظارتی خود استفاده نماید. من از آقای روحانی سوال دارم مابه التفاوت درآمد حاصل از فروش ارز به كجا رفت؟ چند هفته است كه كشاورزان برای واردات بذر پنبه به دنبال ارز رفتند، اما بانك مركزی در این خصوص كمكی نمی نماید. باید این ارز را برای این عزیزان تامین كنند.



1398/01/26
15:34:00
5.0 / 5
4249
تگهای خبر: ارز , بانك , بانك مركزی , بیمه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است