رشد بخش خصوصی انگلیس در پایین ترین سطح ۶ سال اخیر

رشد بخش خصوصی انگلیس در پایین ترین سطح ۶ سال اخیر به گزارش سیب پال كنفدراسیون صنایع انگلیس اعلام نمود رشد بخش خصوصی انگلیس به یكی از پایین ترین سطوح خود در قرن بیست و یكم رسیده است.


به گزارش سیب پال به نقل از رویترز، شاخص رشد فعالیت بخش خصوصی كه توسط این كنفدراسیون اندازه گیری و اعلام می شود از صفر درصد در ماه ژانویه به منفی سه درصد در ماه فوریه كاهش پیدا كرده است كه پایین ترین سطح از آوریل سال ۲۰۱۳ به حساب می آید.
به نظر می آید شرایط نامطمئن فعلی، عرصه را برای فعالان بخش خصوصی انگلیس تنگ كرده است و تصمیم این كشور به خروج از اتحادیه اروپا بعد از ۴۰ سال، كسب و كارها را از رونق انداخته است. دولت ترزا می، نخست وزیر این كشور هنوز نتوانسته است موافقت پارلمان برای نحوه خروج از اتحادیه اروپا را جلب نماید و به دنبال این اتفاق، احتمال خروج بدون توافق تقویت شده است.
بانك مركزی انگلیس پیش تر نرخ رشد انگلیس در سه ماهه نخست سال را ۰.۲ درصد پیش بینی كرده بود كه پایین ترین سطح از سال ۲۰۰۹ به حساب می آید. این در شرایطی است كه شركای تجاری انگلیس در اتحادیه اروپا هم گرفتار مشكل مشابهی هستند تا جایی كه رشد اقتصادی آلمان صفر و ایتالیا منفی شده است.
در بیانیه این بانك آمده است: رشد اقتصادی انگلیس در سال ۲۰۱۸ كند شد و احتمالاً امسال این رشد از سال قبل هم ضعیف تر خواهد بود. بانك مركزی انگلیس پیش بینی خود از نرخ رشد اقتصادی انگلیس را برای سال جاری با كاهشی قابل توجه در مقایسه با پیش بینی قبلی از ۱.۷ درصد به ۱.۲ درصد تقلیل داده است.
نگرانی ها از وضعیت اقتصاد جهانی، جنگ تجاری بین چین و آمریكا و كاهش تولیدات صنعتی آلمان و فرانسه همچون علل مهم كاهش رشد اقتصادی انگلیس عنوان شده است.



1397/12/15
22:12:46
5.0 / 5
3810
تگهای خبر: اقتصاد , بانك , بانك مركزی , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است