بررسی جزئیات بودجه ۹۸

حساب های بانكی فاقد شماره ملی مسدود می شود

حساب های بانكی فاقد شماره ملی مسدود می شود سیب پال: مجلس در مصوبه ای مقرر كرد حساب های بانكی اشخاص حقیقی فاقد شماره ملی و و افراد حقوقی فاقد شناسه ملی مسدود می شود.


به گزارش سیب پال به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی بامداد امروز (چهارشنبه) مجلس و در جریان بررسی لایحه بودجه ۹۸، بندالحاقی سه بند و تبصره ۱۶ را به تصویب رساندند كه برپایه آن به منظور افزایش شفافیت تراكنش های بانكی، مبارزه با پولشویی و پیشگیری از فرار مالیاتی:
۱- بانك مركزی مجاز است ظرف مدت یك ماه بعد از لازم الاجراء شدن این قانون حساب های بانكی اشخاص حقیقی فاقد شماره ملی و افراد حقوقی فاقد شناسه ملی را مسدود نماید.
۲- كلیه بانك ها و مؤسسات مالی و اعتباری موظفند برپایه درخواست سازمان امور مالیاتی لیست حساب های بانكی و اطلاعات مربوط به كلیه تراكنش های بانكی (درون بانكی و بین بانكی) مؤدیان را به صورت ماهانه در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهند.
۳- بانك مركزی با تصویب شورای پول و اعتبار، برای شفافیت تراكنش های بانكی به صورت یكسان یا متناسب با سطح اشخاص حقیقی حدآستانه ای (سقفی) را تعیین كند و انتقال وجه با مبلغ بالاتر از حد آستانه (سقف) را برای اشخاص حقیقی از راه كلیه تراكنش های بانكی (درون بانكی و بین بانكی) و سایر ابزارهای پرداخت، مشروط به درج «بابت» و در صورت نیاز عرضه اسناد مثبته نماید.
اشخاص حقیقی كه از حساب بانكی خود استفاده تجاری می كنند می توانند با دریافت كد اقتصادی و اتصال حساب بانكی خود به كد اقتصادی، از شمول مفاد بند (ج) مستثنی شوند.



1397/12/08
15:31:24
5.0 / 5
3795
تگهای خبر: ابزار , ارز , اقتصاد , بانك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است