بورس سبز پوش شد

بورس سبز پوش شد سیب پال: فعالان بورس تهران روز متفاوتی را نسبت به روز گذشته تجربه كردند. در معاملات روز جاری نماگر اصلی بازار سهام بیشتر از ۶۰۰ واحد رشد كرد اما روز گذشته این شاخص با افت فزایندهای مواجه گردید.


به گزارش سیب پال به نقل از ایسنا، بر خلاف روز گذشته كه قیمت ها در بورس به صورت جمعی ریزشی بود، امروز اغلب سهم ها با رشد قیمت مواجه گشتند. این رشد سبب شد نماگر اصلی بازار ۶۸۸ واحد بالا رود. اما خیلی از كارشناسان معتقدند كه نوسانات این روزهای بازار به علت نداشتن اطمینان معامله گران از آینده بازار سرمایه و اقتصاد است. این مورد سبب می شود ریسك های سیستماتیك بورس افزایش یابد و به علت نبود اطمینان، تصمیم گیری در مورد داد و ستدها تا حدودی سخت تر شود.
در عین حال بسیاری معتقدند كاهش حد اعتباری كارگزاری ها هر چند كه می تواند ریسك اعتباری كارگزاری ها را كم كند، اما این مورد به نقدینگی كم بازار بیشتر دامن زده است.
امروز با رشد قیمت ها شاخص كل بازده نقدی و قمیتی بورس اوراق بهادار تهران ۶۸۸ واحد رشد كرد و در تراز ۱۵۸ هزار و ۴۳ واحدی ایستاد.
علاوه بر این، شاخص كل هم وزن با ۱۳۲ واحد رشد رقم ۲۹ هزار و ۴۳۷ را تجربه نمود. شاخص آزاد شناور هم با ۹۵۰ واحد افزایش تا عدد ۱۷۲ هزار و ۹۸۰ بالا رفت و شاخص بازار اول و دوم هر كدام به ترتیب ۵۲۰ و ۱۳۰۹ واحد رشد كردند.
نمادهای گروه فلزی، پالایشی، پتروشیمی و معدنی در كنار بعضی از نمادهای بانكی از اثرگذار ترین نمادها روی شاخص های بازار بودند.
فولاد مباركه اصفهان، پالایش نفت بندرعباس و گسترش نفت و گاز پارسیان هر یك به ترتیب ۱۰۲، ۱۰۲ و ۶۰ واحد تأثیر افزاینده روی شاخص ها داشتند. در طرف مقابل چادرملو، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و سرمایه گذاری غدیر به ترتیب ۳۷، ۳۶ و ۱۳ واحد تأثیر كاهنده روی شاخص های بازار سرمایه داشتند.
امروز در گروه بانك و مؤسسات اعتباری چهار نماد تجارت، ملت، صادرات و اقتصاد نوین با رشد قیمت مواجه گشتند، اما مابقی سهم ها افت قیمت را تجربه كردند. چهار نمادی كه از آنها نام برده شد در نوسانات شاخص هم تأثیر بسزایی داشتند.
امروز در گروه فلزات اساسی با رشد قیمت ها همراه بودیم و اغلب نمادها از یك تا ۱۴ درصد رشد را تجربه كردند. در این گروه ۸۴ میلیون سهم به ارزش ۳۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.
همینطور در گروه محصولات شیمیایی بیشتر سهم ها رشد آرام قیمت داشتند و تعدادی هم توانستند بیشتر از ۱۴ درصد رشد را تجربه كنند.
اما در گروه خودرو و ساخت قطعات نیمی از سهم ها با كاهش قیمت روبرو بودند ولی نمادهای تأثیرگذاری همچون سایپا در رشد شاخص تأثیر گذاشتند.
ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۵۵۸ میلیارد تومان رسید كه این رقم ناشی از دست به دست شدن ۲.۳ میلیارد سهم اوراق مالی طی ۱۹۲ هزار و ۱۱۲ نوبت داد و ستد بود.
همینطور شاخص كل فرا بورس ایران با ۱۴ واحد رشد به رقم ۱۹۲۳.۶۳ را تجربه نمود. ارزش معاملات فرا بورس ایران رقم ۱، ۳۱۳ میلیارد تومان را تجربه نمود كه این رقم ناشی از دست به دست شدن ۶۴۸ میلیون سهم و اوراق مالی بود.



1397/11/15
21:13:50
5.0 / 5
3753
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , بازار , بانك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است