مهلت 15 روزه استاندار خراسان شمالی به فرمانداران

8000 طرح روستایی برای عرضه تسهیلات بانكی باید شناسایی شود

8000 طرح روستایی برای عرضه تسهیلات بانكی باید شناسایی شود سیب پال: استاندار خراسان شمالی خواهان معرفی هشت هزار طرح اشتغال پایدار روستایی در استان شد و از فرمانداران خواست تا 15 روز آینده این طرح ها احصا و معرفی شود.


به گزارش روز یكشنبه روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی در كارگروه تخصصی اشتغال استان تصریح كرد: در هر شهرستان باید یكهزار طرح اشتغال روستایی شناسایی شود.
وی اضافه كرد: طرح ها بعد از بررسی دقیق، به بانك ها ارجاع داده می شود.
شجاعی تصریح كرد: بانك های استان به طرح های حوزه گردشگری توجه بیشتری داشته باشند چونكه این حوزه یكی از نیازهای اصلی استان برای رسیدن به توسعه است.
استاندار خراسان شمالی تصریح كرد: اعتبارات باید كیفی در نظر گرفته شود و به سمت توسعه سوق پیدا كند.
وی خطاب به فرمانداران استان تصریح كرد: تنها چهار روز مهلت دارید تا تمامی طرح های ارجاع شده به بانك های عامل و منتظر بررسی و مصوب را صفر كنید و به مرحله انعقاد قرارداد و پرداختی برسانید.
شجاعی با تاكید بر این كه سوم بهمن ماه امسال باید آثار پرداختی های بانك ها در سامانه كارا قابل مشاهده باشد، خاطرنشان كرد: فرمانداران دقت كنند در شهرستان هایی كه با تراكم پرونده و كمبود نیرو مواجهند جابه جایی صورت گیرد تا این اقدامات در 48 ساعت به اتمام برسد بنابراین بعد اتمام این زمان تعیین شده هیچ توجیهی را نخواهم پذیرفت.
وی تصریح كرد: در طرح های اشتغال پایدار روستایی باید طبق آیین نامه های موجود عمل شود و به هیچ عنوان نباید شاهد كار اضافی و یا سنگ اندازی در راه مردم باشیم.
شجاعی خاطرنشان كرد: بانك های استان تحت هیچ شرایطی حق ندارند استعلام پروانه های تاسیس یا امور غیر مرتبط را بگیرند چونكه این امور مربوط به سازمان های متولی است و تاكنون، این امور توسط بانك ها انجام می شده و روند رسیدگی به پرونده ها طولانی بوده است.
استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینكه در ارزیابی تسهیلات تنها انعقاد قراردادهای بانك های عامل ملاك است اظهار داشت: مدیران بانك ها در زمان بررسی طرح ها برای دریافت تسهیلات باید استانی فكر كنند چونكه هدف همه ما باید توسعه سریع تر استان باشد و هر چه تعداد انعقاد قرارداد و پرداختی ها بیشتر باشد، بدون شك دیگر در رتبه های پایین كشوری نخواهیم بود.
بر اساس این گزارش، جایگاه خراسان شمالی در پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری مورد انتقاد استاندار بود و در نشست پیشین، خواهان ارتقای این رتبه از 18 به تك رقمی شد.
استاندار خراسان شمالی اعلام نموده بود كه بانك ها كمی شمار شعب شهرستانی را بهانه پایین بودن میزان جذب تسهیلات نكنند.
7185/ 6042


1397/10/30
13:29:44
5.0 / 5
4573
تگهای خبر: ارز , بانك , تسهیلات بانكی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است