رییس كل بانك مركزی:

سامانه رفع تعهد ارزی وارد كنندگان بزودی عملیاتی می گردد

سامانه رفع تعهد ارزی وارد كنندگان بزودی عملیاتی می گردد سیب پال: رییس كل بانك مركزی اعلام نمود: با عنایت به دستور رییس جمهوری و به منظور مقابله با یكی از گلوگاه های فساد و صدمه در فرآیند تجارت خارجی كشور، سامانه رفع تعهد ارزی واردكنندگان، بزودی عملیاتی می گردد.


به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی بانك مركزی، عبدالناصر همتی، اضافه كرد: با عنایت به اینكه تخصیص و تأمین ارز به منظور واردات كالا و خدمات مورد نیاز كشور انجام می شود، در این فرآیند در گذشته سوءاستفاده های زیادی صورت گرفته است.
وی افزود: برخی به بهانه واردات كالا و خدمات مورد نیاز با طی فرآیندهای قانونی مبادرت به دریافت ارز كرده و بعد از دریافت ارز، متناسب با ارز دریافتی كالا به كشور وارد نكرده اند.
وی تصریح كرد: با به كارگیری این سامانه تمام بانك ها، وزارت صنعت، معدن و تجارت، گمرك و سازمان امور مالیاتی به اطلاعات و عملكرد واردكنندگان دسترسی خواهند داشت.
رییس كل بانك مركزی اضافه كرد: از این پس، یكی از شاخص های اعتبارسنجی مشتریان در فرآیند واردات و دریافت خدمات بانكی، مبحث رفع تعهد ارزی واردكنندگان خواهد بود و عدم رفع تعهد ارزی واردكننده با عدم ارائه خدمات، همراه شده و به مراجع ذیربط اعلام خواهد شد.
وی خاطرنشان كرد: از جانب دیگر واردكنندگان اصیل و واقعی كه نقش مهم و اساسی در تجارت كشور دارند هم مورد حمایت خاص قرار خواهند گرفت.
همتی اضافه كرد: با عملیاتی شدن این سامانه فرآیند تجارت خارجی كشور به صورت سیستمی تكمیل خواهد شد و نقش بسیار اساسی در جلوگیری از فساد خواهد داشت.
**2022**1601**


1397/10/28
21:00:20
5.0 / 5
3962
تگهای خبر: ارز , بانك , بانك مركزی , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است