نماینده مجلس:

سیستم بانكی كشور 130 هزار میلیارد تومان معوقه دارد

سیستم بانكی كشور 130 هزار میلیارد تومان معوقه دارد به گزارش سیب پال رییس كمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سیستم بانكی كشور 130 هزار میلیارد تومان معوقه دارد كه حدودا مشكوك الوصول یا غیرقابل وصول هستند.


به گزارش سیب پال به نقل از ایرنا، داود محمدی روز شنبه در نخستین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و شورای هماهنگی بانك های استان در سالن دادسرای قزوین اضافه كرد: وضعیت منابع بانكی كشور در كمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفته و این میزان معوقه وضعیت خوبی را برای اقتصاد كشور كه بر ركن بانك ها استوار است، نشان نمی دهد.
نماینده مردم قزوین، آبیك و البرز در مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: در جلسات كمیسیون اصل 90 پیشنهادهایی برای رفع این مشكل شد كه همچون آنها تقویت منابع بانكی بود.
وی اظهار داشت: در همین راستا كارگروه های ستاد اقتصاد مقاومتی استان ها می توانند مبحث تبدیل املاك و دارایی های مازاد بانك ها را جهت استفاده بهتر بررسی نمایند.
محمدی اضافه كرد: در قانون بودجه و برنامه ششم توسعه اقدامات خوبی برای بهبهود فضای كسب و كار و رفع موانع تولید اندیشیده شده و بانك ها از بنگاه داری منع شده اند تا واحدهای مقروض قابل راه اندازی، احیا شوند.
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیك در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: كمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی مبحث اجرا نشدن بند «و» تبصره 16 قانون را در سطح ملی بررسی می كند چون قانون بوده و باید اجرا می شد اما اجرایی نشده است.
وی با اشاره به اینكه وام سررسید شده كشاورزان خسارت دیده كه توان پرداخت ندارند امهال نشده است، اضافه كرد: در قانون بودجه سال 98 اقدامات خوبی برای تقویت منابع بانكی صورت گرفته است و امیدواریم با عنایت به آن با پذیرش ملك كشاورزان بعنوان سند و وثیقه برای امهال وام های كشاورزان خسارت دیده اقدام گردد.
محمدی با اشاره به تخصیص 13 هزار میلیارد ریال برای پشتیبانی از تولید و اشتغال استان، اظهار داشت: باید بررسی كرد كه چرا از این رقم تنها یك هزار و 260 میلیارد ریال جذب شده و كدام یك از عوامل دخیل از قبیل بانك ها، دستگاه های اجرایی یا متقاضیان در این زمینه كوتاهی كرده اند.
وی با اشاره به پرداخت هدفمند تسهیلات به واحدهای تولیدی اضافه كرد: باید از پول پاشی و اقدام بدون برنامه در این زمینه خودداری كرد تا به تولید اثربخش و اشتغال پایدار در جامعه دست یابیم.
این نماینده با اشاره به اینكه نقش قوه قضاییه در تولید امنیت سرمایه گذاری بسیار برجسته است، افزود: دستگاه قضا در جهت تولید تحرك اقتصادی و تثبیت اشتغال بسیار موثر است و خوشبختانه در استان همراهی خوبی برای پیشگیری از تعطیلی كارخانه ها و واحدهای تولیدی داشته است.
محمدی با یادآوری لزوم برگزاری نشست ستاد اقتصادی مقاومتی با حضور نمایندگان سه قوه، اضافه كرد: باید با عنایت به رتبه غیر مطلوب ایران در سند چشم انداز توسعه، اقتصاد و محیط كسب و كار، برای تقویت حوزه اقتصاد و اشتغال اقدام نمود و همه دستگاه های مرتبط باید نقش خویش را در این زمینه به خوبی ایفا نمایند.
6101/6012


1397/10/22
15:51:07
5.0 / 5
3887
تگهای خبر: اقتصاد , بانك , تولید , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است