مرتضی بانك در گفت و گو با ایرنا اعلام كرد:

بورس پنجم كشور در یك قدمی تصویب

بورس پنجم كشور در یك قدمی تصویب سیب پال: دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی اظهار داشت: آئین نامه تشكیل «بورس بین الملل» به كمیسیون اقتصادی دولت ارجاع داده شده و بعد از آن، برای تصویب نهایی به هیات دولت می رود.


«مرتضی بانك» امروز (دوشنبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا به تشریح فرآیند طی شده جهت راه اندازی بورس بین الملل پرداخت و اظهار داشت: آئین نامه این بورس ابتدا با هماهنگی سازمان بورس تدوین و به تصویب شورایعالی بورس رسید؛ بعد از آن، اصلاحاتی در بانك مركزی روی آن اعمال شد و با تصویب بانك مركزی، تقدیم دولت شد.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: آئین نامه راه اندازی بورس بین الملل در كمیسیون های فرعی كمیسیون اقتصادی دولت هم با اصلاحاتی تكمیل و سپس به كمیسیون اقتصادی تقدیم شد.
وی افزود: این آئین نامه در آینده ای نزدیك در صحن كمیسیون اقتصادی دولت مطرح می گردد و پیش بینی می نماییم مورد تصویب و تائید این كمیسیون قرار گیرد.
بانك تصریح كرد: بعد از تائید كمیسیون اقتصادی، آئین نامه تشكیل بورس بین الملل به هیات دولت می رود و معمولا، یك آئین نامه پس از تصویب در كمیسیون اقتصادی، مشكل خاصی برای تصویب در هیات دولت نخواهد داشت.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی، بورس بین الملل را ظرفیتی جدید برای جذب منابع غیرریالی - بخصوص سرمایه های خارجی - در قالب بورس ذكر كرد و اظهار داشت: بورس بین الملل خیلی از پروژه ها و فعالیت های اقتصادی را با استفاده از عرضه سهام تامین منابع می كند.
وی افزود: سرمایه گذاری در این بورس هم داخلی و هم خارجی است و زبان آن بین المللی است؛ بانك تسویه حساب این بورس یك بانك معتبر بین المللی خواهد بود و نهاد بازرسی آن هم نهادی بین المللی است؛ همه این موارد در آئین نامه راه اندازی بورس بین الملل مشخص شده است.
بانك اضافه كرد: بورس بین الملل، پنجمین بورس كشور خواهد بود - در كنار بورس تهران، فرابورس، بورس انرژی و بورس كالا - و نهاد آن در جزیره كیش مستقر خواهد شد.
اقتصام**9189**2025


1397/10/17
13:40:34
5.0 / 5
3640
تگهای خبر: اقتصاد , بانك , بانك مركزی , بورس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است