افزایش بهای جهانی طلا، كمكی به رشد قیمت ها در بازار سكه نكرد

افزایش بهای جهانی طلا، كمكی به رشد قیمت ها در بازار سكه نكرد سیب پال: بازار سكه و طلای ایران این روزها شرایط متفاوتی نسبت به بازارهای جهانی دارد؛ در حالیكه طلا در ایام پایانی سال میلادی روند افزایش خودرا آغاز نموده و به بیشترین نرخ خود در پنج ماهه اخیر رسیده است، در ایران بهای سكه در پایین ترین میزان خود در 6 ماه گذشته قرار دارد.


به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، آنگونه كه خبرگزاری رویترز گزارش داده، این روزها سرمایه گذاران بین المللی منتظر تصمیم گیری درباره روند افزایش نرخ بهره در آمریكا در نشست فدرال رزرو هستند كه سبب كاهش ارزش دلار و باز افزایش بهای هر اوس طلا در بازارها شده است.
قیمت این فلز گرانبها در آغاز مبادلات روز چهارشنبه بازارهای بین المللی به بالاترین سطح خود در پنج ماه اخیر رسید و بهای هر اونس طلا از 1250 دلار عبور كرد.
با این حال در بازار ایران، نرخ طلا و سكه بیشتر از هر چیز تحت تاثیر نزولی شدن نرخ ها در بازار ارز، روند كاهشی خودرا می پیماید و بنا بر نرخ های اعلامی اتحادیه طلا، بهای هر قطعه سكه تمام بهار آزادی طرح قدیم سه میلیون و 250 هزار تومان، هر قطعه سكه تمام بهار آزادی طرح جدید سه میلیون و 440 هزار تومان و هر نیم سكه یك میلیون و 740 هزار تومان است.
ظهر امروز هر ربع سكه یك میلیون و 30 هزار تومان و هر سكه گرمی 620 هزار تومان در بازار آزاد به فروش رفته و بهای هر گرم طلای خام 18 عیار 304 هزار و 700 تومان بوده است.
با این اوصاف قیمت طلا و سكه در بازار تهران به پایین ترین سطح خود در 6 ماهه گذشته رسیده است.
امروز صرافی ملی ایران بهای فروش هر یورو را 11 هزار و 750 تومان و هر دلار را 10 هزار و 50 تومان اعلام نموده است؛ درانتها معاملات روز گذشته، میانگین بهای فروش هر یورو در سامانه سنا 11 هزار و 770 تومان و هر دلار 9 هزار و 897 تومان بود و در سامانه نیما هر یورو به نرخ 9 هزار و 936 تومان و دلار به 9 هزار و 529 تومان رسیده بود.
نرخ ها در سامانه سنا بیان كننده معاملات انجام شده توسط بانك ها و صرافی های مجاز كل كشور است و در سامانه نیما حواله های ارزی مبادله میگردد.
اقتصام*2025 ** 2023


1397/09/28
20:46:37
5.0 / 5
3795
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , بازار , بانك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است