یك مقام صنف مسكن: خیلی از خریداران املاك خارجی ضرر می كنند

یك مقام صنف مسكن: خیلی از خریداران املاك خارجی ضرر می كنند سیب پال: تهران- رییس اتحادیه مشاوران املاك اظهار داشت: عده ای به بهانه دریافت اقامت، در خارج از كشور ملك می خرند؛ در حالیكه بر پایه تجربه، بیشتر این افراد متضرر می شوند.


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «مصطفی قلی خسروی» شنبه در نشست هم اندیشی با سازندگاه مسكن اضافه كرد: فروش مسكن در فضای مجازی بخصوص برای خارج از كشور مشكلات زیادی به بار می آورد و این مساله در كاهش اعتماد خریداران بسیار اثرگذار است.
وی یادآوری كرد: دریافت كد رهگیری برای انجام معاملات مسكن الزامی است و امنیت معاملات را تضمین می نماید.
رییس اتحادیه مشاوران املاك بیان كرد: درخوست ما از دولت این است كه مشاوران املاك در كشور بتوانند به آخرین اطلاعات ملك دسترسی داشته باشند، چونكه مشاوران املاك باید بدانند آیا ملك مورد نظر آخر كار شهرداری بدهی مالیاتی و بانكی دارد یا پلاك ثبتی آن درست است.
قلی خسروی اضافه كرد: مردم به همكاران ما اعتماد دارند و از 12 هزار مشاور املاك فعال در تهران شاید حدود یكصد نفر آنها طرف شكایت قرار گرفته اند.
نماینده رییس اتاق اصناف در كمیسیون املاك كشور افزود: همانگونه كه رییس جمهوری گفت متاسفانه در پنج سال قبل به صنعت ساختمان كشور توجه نشد و انتظار داریم در دوره وزیر جدید راه و شهرسازی شاهد رشد و توسعه بخش ساخت و ساز كشور باشیم تا بین عرضه و تقاضا تعادل تولید شود.
به گفته وی، 174 شغل به صورت مستقیم با بخش ساخت وساز كشور ارتباط دارد و بیشتر از 85 درصد مصالح ساختمانی در داخل تولید می شود؛ ازاین رو تحریم های امریكا در این عرصه آنچنان اثرگذار نیست.
وی از همه سازندگان مسكن خواست با استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد زمینه تولید ساختمان های با عمر بالا را فراهم نمایند.
این فعال صنفی یادآوری كرد: ما هیچ وقت شاهد ركود در این بخش نبودیم بلكه كسادی را در بازار شاهد بودیم، ازاین رو سفارش من به خریداران این است كه در اسرع وقت ملك مورد نیاز را بخرند و فروشندگان هم منتظر گران شدن نباشند و ملك خویش را به بازار عرضه كنند.
به گزارش سیب پال به نقل از ایرنا، در این نشست برخی تولیدكنندگان مسكن مشكلات خویش را با رییس اتحادیه مشاوران املاك مطرح نمودند و راهكارهای رونق مسكن در كشور بررسی گردید.

اقتصام*1108*1961*


1397/08/13
12:35:03
5.0 / 5
3767
تگهای خبر: اقتصاد , بازار , بانك , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است