در گفت و گو با ایرنا

وزیر صنعت: فاصله قیمت ارز در نیما و بازار ثانویه كم می گردد

وزیر صنعت: فاصله قیمت ارز در نیما و بازار ثانویه كم می گردد سیب پال: تهران- وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: دولت و بانك مركزی برای كاهش تاثیر نرخ آزاد ارز بر اقتصاد ملی در تلاشند با اقدام های مناسب فاصله قیمت در بازار ثانویه با ارز نیمایی را كاهش دهند.


«رضا رحمانی» امروز (پنجشنبه) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه كرد: اگر ارز حاصل از صادرات به اقتصاد ملی برگردد عامل مهمی در كاهش فاصله قیمت ارز در بازار ثانویه با ارز نیمایی خواهد بود.
رحمانی تصریح كرد اكنون دولت منابع ارزی مناسبی در اختیار دارد و این می تواند در كاهش فاصله نرخ این دو ارز در بازار اثرگذار باشد.
وی افزود: سهم ارز بازار ثانویه در اقتصاد ملی فقط سه درصد برآورد می گردد اما بیشتر تاثیر آن روانی است و انتظار داریم دولت و بانك مركزی با اجرای طرح های مناسب اقتصادی فاصله این 2 را كم كند.
به گزارش سیب پال به نقل از ایرنا، روز گذشته (چهارشنبه) وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه هیات دولت اعلام نمود: تابحال در روند ثبت سفارش ها مشكلی نداشته ایم و ارز مورد نیاز برپایه اولویت ها و در حد مصرف تامین شده است.
رحمانی افزود: در بخش واردات كالاهای اساسی هم مشكلی نداریم و ارز مورد نیاز آن تامین شده است و ذخیره سازی هم به اندازه كافی صورت گرفته و تمهیدهای لازم برای واردات این كالاها به خوبی برنامه ریزی شده است.
وی افزود: تابحال نوسان قیمت در كالاهای اساسی (گروه یك) كم بوده است اما در بخش كالاهای عمومی غیراساسی شاهد نوسان قیمت بوده ایم.
رحمانی بیان كرد: رییس جمهوری همواره بر كاهش نوسان قیمت ها تاكید دارد و سازوكارهای لازم برای آنرا در نظر گرفته ایم كه بخشی از آن به تامین كالا و بخشی هم به نظارت و بازرسی ها مربوط می گردد و ابزار لازم را هم در اختیار داریم تا این مساله مهم عملی شود.

اقتصام*1108*1961*


1397/08/10
01:18:19
5.0 / 5
3857
تگهای خبر: ابزار , ارز , اقتصاد , بازار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۲
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است