فعالیت دلالان در بورس محصولات پلیمری به صفر رسید

فعالیت دلالان در بورس محصولات پلیمری به صفر رسید سیب پال: تهران- سرپرست شركت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران اظهار داشت: برداشتن محدودیت سقف رقابت در بورس سبب شد فعالیت دلالان در بازار محصولات پلیمری به صفر برسد.


به گزارش روز یكشنبه ایرنا از روابط عمومی شركت سهامی نمایشگاههای بین المللی، «عباس قبادی» در آستانه برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست، با تاكید بر صفر شدن فعالیت دلالان بعد از ابلاغ نامه جدید وزارت صنعت اظهار داشت: تا قبل از این برای خرید و فروش در بازار سرمایه، محدودیت سقف رقابت وجود داشت از این رو اختلاف قیمتی بیش از 160 درصد بین بورس و بازار آزاد برای محصولات پلیمری بوجود آمد.
وی تصریح كرد: شكاف بوجود آمده قیمتی سبب شده بود دلالان به بازار سرمایه هجوم برده و ابتدا صنایع كوچك پلاستیكی كه به صورت عمومی از بورس كالا خریدی ندارند، ناگزیر به خرید مواد مورد نیاز با سه برابر قیمت در بازار آزاد شوند و علاوه بر این، صنایع بزرگ هم قادر باشند تنها 10 درصد نیاز خویش را از بورس كالا تامین كنند.
قبادی عنوان كرد: با تولید اختلاف قیمت شدید در این دو بازار، میزان تقاضای این محصولات در بورس در مرداد امسال به چهار برابر افزایش یافت در حالیكه عرضه مواد مورد اشاره از جانب پتروشیمی ها 17 درصد كاهش یافته بود.
عضو هیات مدیره شركت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران متذكر شد: رشد تقاضا در شرایطی صورت گرفت كه پروانه بهره برداری صادره صنایع پایین دستی منتخب در سه ماهه نخست سال 1397 نسبت به دوره مشابه سال قبل كاهش یافته بود و در بخش محصولات از لاستیك و پلاستیك 151 فقره پروانه بهره برداری صادر شده بود كه نسبت به 169 فقره دوره مشابه سال قبل، 10.7 درصد كاهش نشان داده است.
وی افزود: بنابراین، افزایش تقاضا در بورس كالا نمی توانست ناشی از تولید ظرفیت تولید باشد. بر این اساس وزارت صنعت، معدن و تجارت، نامه ای به «شاپور محمدی» رئیس سازمان بورس اوراق بهادار ارسال كرد كه بر مبنای آن محدودیت سقف رقابت كه قبل از این 5 تا 10 درصد قیمت پایه بود، برداشته شد.
وی اضافه كرد: با این اقدام دیگر برای دلالان حضور در بازار محصولات پلیمری در بورس توجیه اقتصادی ندارد و از این پس تنها خریداران واقعی و صنایع در بورس خرید خواهند كرد.
دوازدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست دوم تا پنجم مهر در محل نمایشگاه بین المللی تهران برپا می گردد.
اقتصام**9189**2025


1397/07/01
23:45:04
5.0 / 5
4135
تگهای خبر: اقتصاد , بازار , بورس , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است