استاندار زنجان:

گسترش خدمات بیمه ای برای كاهش فاصله طبقاتی است

گسترش خدمات بیمه ای برای كاهش فاصله طبقاتی است سیب پال: زنجان - استاندار زنجان اظهار داشت: دولت جمهوری اسلامی ایران از ابتدا مصمم بود با گسترش خدمات بیمه های اجتماعی در جهت كاهش فاصله طبقاتی، توازن جمعیت روستایی و شهری، كاهش محرومیت و گسترش عدالت اجتماعی گام های اساسی بردارد.


به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان، اسدالله درویش امیری در پنجمین اجلاس سراسری صندوق بیمه اجتماعی كشاورزان، روستائیان و عشایر كشور كه در شهرستان ماه نشان برگزار شد، اضافه كرد: عرضه این خدمات بیمه ای جزو باورها و اعتقادات انقلابیون و خدمتگزاران مردم از ابتدای پیروزی انقلاب تابحال بوده است.
وی افزود: از ابتدا با همین رویكرد قانون جمهوری اسلامی و اعضای فرهیخته، متعهد، دلسوز، حقوقدان و مجتهد مجلس خبرگان، اصل 29 قانون را برای تحقق این اهداف مصوب كردند ولی با وقوع جنگ تحمیلی بعد از پیروزی انقلاب، درعمل قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی از برنامه های چهارم و پنجم توسعه به تصویب رسید و اجرایی شد.
استاندار زنجان اظهار داشت: صندوق بیمه اجتماعی كشاورزان، روستائیان و عشایر با هدف عرضه خدمات تامین اجتماعی برای كاهش فقر، بهبود زیرساختها و توسعه اقتصادی و اجتماعی بخش كشاورزی و روستایی تشكیل شده است.
وی با انتقاد از اینكه توجه به امر بیمه نمودن روستائیان، كشاورزان و عشایر در كشور با تاخیر شروع شده و این تاخیر لطماتی به كشور زده است، اظهار نمود: تشكیل و تقویت صندوق بیمه اجتماعی و عرضه این خدمات در توسعه و پیشرفت روستاها نقش موثری دارد و چنانچه بر مبنای ماموریت های محول شده قانونی، این خدمات قبل از این به روستائیان عرضه می شد می توانست از مهاجرت مردم روستا به حاشیه شهرها و مشكلات ناشی از آن جلوگیری كند.
نماینده عالی دولت در استان تصریح كرد: چنانچه روستائیان، كشاورزان و عشایر كشور با اجرای قوانین و ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی، آینده خویش را تضمین شده ببینند با امید بیشتری به تولید و تامین غذای كشور خواهند پرداخت.
مقام عالی اجرایی استان تصریح نمود: در سیاست های كلی برنامه چهارم توسعه تاكید گردیده است كه تولید نظام جامع تامین اجتماعی برای پشتیبانی از حقوق محرومین و مستضعفان، مبارزه با فقر، گسترش عدالت اجتماعی، تولید تعادل منطقه ای و رفع محرومیت ها بخصوص در مناطق محروم روستایی است تا ضمن هویت بخشی و توسعه سیمای روستاها به ارتقاء سطح درآمد روستائیان و كشاورزان و رفع فقر در جامعه كمك نماید.
استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به بیان بعضی از شاخص های توسعه ای استان به خصوص در حوزه روستایی اشاره نمود و اظهار داشت: سهم اشتغال بخش كشاورزی در كشور 18 درصد و در استان زنجان 33.1 درصد می باشد كه نشان دهنده بالا بودن میزان اشتغال در بخش كشاورزی استان به نسبت كشور دارد.
وی با اشاره به اینكه استان زنجان با نرخ 4.7 درصد، كمترین میزان بیكاری روستایی در كشور را داراست، اضافه كرد: این میزان بیكاری درحالی است كه 33 درصد جمعیت استان زنجان در روستاها زندگی می كنند و میزان جمعیت روستایی استان 10 درصد بیشتر از میانگین كشوری است.
مدیرعالی اجرایی استان زنجان افزود: بخش كشاورزی در استان زنجان 2.5 برابر بیشتر از میزان نیاز مردم استان را تولید می نماید، 42 درصد زیتون مصرفی كشور در استان زنجان تولید می گردد و سالانه بالغ بر 80 هزار تن سیر در حوزه كشاورزی استان زنجان تولید و در كشور توزیع می گردد.
وی از خرید تضمینی 380 هزارتن گندم از كشاورزان استان و پرداخت بیش از نیمی از مطالبات آنان در استان زنجان اطلاع داد و ابراز امیدواری كرد؛ با ادامه این روند، ركورد برداشت و فروش گندم در زنجان شكسته خواهد شد.
استاندار زنجان با اشاره به اینكه امروزه تلاش می گردد محصولات كشاورزی استان بصورت فراوری شده به فروش برسد و به شكل فله ای از استان خارج نشود، اظهار نمود: در سال 92 بخش كشاورزی استان زنجان در حوزه صنایع تبدیلی ظرفیتی معادل 285 هزار تن داشته و در سال 96 این میزان به 650 هزار تن افزایش یافته است.
درویش امیری در ادامه بر لزوم توجیه و تشویق مردم بخصوص روستائیان و كشاورزان جهت عضویت و سرمایه گذاری به منظور بهره مندی از خدمات صندوق بیمه اجتماعی كشاورزان، روستائیان و عشایر تصریح كرد و اظهار داشت: اكنون 37 درصد جمعیت روستایی استان مشمول این بیمه شده اند ولی باید با استفاده از ظرفیت بخشداران و دهیاران، مردم روستاها را توجیه نمود كه با سرمایه گذاری در این حوزه، از 2 برابر حق بیمه خود در دوران ازكارافتادگی بهره مند خواهند شد.
وی در انتها كوه های رنگارنگ و زیبای شهرستان ماه نشان را به عنوان جلوه ای از قدرت نامحدود خدا و از مواهب و اعجاز الهی در این منطقه دانست و از میهمانان خواست تا از این زیبایی ها بازدید نمایند.
3216/6085


1397/05/25
20:40:30
5.0 / 5
3990
تگهای خبر: بیمه , تولید , خدمات , عرضه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است