یك مدیر بانكی:

هزینه خدمات بانكی منطقی نیست

هزینه خدمات بانكی منطقی نیست سیب پال: تهران- در شرایطی كه نظام بانكی با مشكل مطالبات معوق روبروست، مدیرعامل بانك قرض الحسنه رسالت می گوید اگر هزینه خدمات بانكی منطقی شود، خیلی از این مشكلات رفع می گردد.


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، محمدحسین حسین زاده عصر پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، بخشی از هزینه های سنگین و معوق موجود در نظام بانكی را ناشی از بالا بودن هزینه تجهیز منابع در بانك های تجاری دانست.
وی اضافه كرد: دو بانك قرض الحسنه در نظام بانكی كشور فعالند كه چون هزینه تجهیز منابع ندارند، یعنی سود علی الحساب به سپرده های مشتریان نمی دهند و سهامداران هم سود طلب نمی كنند، قادرند تسهیلات را به صورت قرض الحسنه با نرخ 2 درصد به متقاضیان پرداخت كنند.
حسین زاده درباره اینكه گفته می گردد برای دریافت تسهیلات از بانك های قرض الحسنه باید مشتری حتما سپرده گذاری كند، اظهار داشت: برای پرداخت تسهیلات شرطی برای سپرده گذاری نداریم، اما نیاز است كه مشتری به بانك ثابت كند توان بازپرداخت وام را دارد.
وی هدف بانك رسالت را تولید بانك بدون شعبه تا سال 1400 عنوان نمود و اظهار داشت: مقرر است در هر استان تنها یك مركز برای رسیدگی به امروز وجود داشته باشد و دیگر امور بانكداری به صورت الكترونیك به مشتریان عرضه شود.
وی یكی از مزیت های وام قرض الحسنه را پایین بودن مطالبات غیرجاری عنوان نمود.
حسین زاده در ادامه به طرح دیگر این بانك اشاره نمود كه بر مبنای آن كسانی كه حساب دریافت یارانه آنها نزد این بانك باشد، می توانند تا سقف سه میلیون تومان وام بدون كارمزد دریافت نمایند.
این مدیر بانكی تصریح كرد: قرض الحسنه یكی از عقودی اسلامی است كه به صورت عموم در پرداخت وام ازدواج و هزینه درمان در میان بانك ها كاربرد دارد، اما بانك رسالت می خواهد از این ظرفیت برای تولید اشتغال، تولید و كارآفرینی استفاده نماید.
وی با یادآوری اینكه كسب و كارهای كوچك در خیلی از كشورها نیمی از تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص داده اند، اظهار داشت: تلاش می نماییم با تسهیلات قرض الحسنه هزینه های مردم جهت راه اندازی كسب و كارهای كوچك را كم نماییم.
وی از برنامه ریزی این بانك برای تامین مالی كارگاههای كوچك خانگی اطلاع داد و اظهار داشت: این طرح به صورت آزمایشی در شهر گلباف استان كرمان اجرا شد و الان در استان های مازندران، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی و كرمانشاه هم در حال اجراست.
حسین زاده توضیح داد: در این طرح كه با هدف توانمندسازی ساكنان مناطق روستایی و شهرهای كوچك و جلوگیری از مهاجرت به اجرا درآمده، توسعه كسب و كارهای خرد خانگی مورد نظر است و ضمن تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی، بازاریابی فروش محصولات آنها هم انجام می گردد.
این مدیر بانكی پوشاك، دامپروری و فرآوری محصولات باغی، زراعی و گیاهان دارویی را سه رشته اصلی اجرای این طرح برشمرد و اظهار داشت: كسب و كارهایی كه به این روش راه اندازی می شوند، عضو كانون همیاری می شوند و می توانند بدون مشكلات بانكداری فیزیكی و سنتی، به صورت اینترنتی تسهیلات دریافت نمایند.
حسین زاده تصریح كرد: هر فرد اگر عضو كانون همیاری اجتماعی شود، عضو سه سامانه خواهد بود كه بر مبنای آن تنها با یك بار ثبت نام در سامانه از مراجعات مختلف عرضه تضامین برای دریافت وام مستثنی خواهد شد؛ ضمن اینكه در قالب سامانه مرآت هم شناخت این اعضا به صورت كامل صورت می گیرد. البته مبحث وثیقه ها و ضمانت ها هم در مرتبه اول مهم می باشد، اما در مراحل بعدی با حضور در همین شبكه و تایید صلاحیت می تواند با استفاده از اینترنت بانك و موبایل بانك، خدمات دریافت وام خویش را هم انجام دهد.
وی اظهار داشت: 5 میلیون و 500 هزار شماره حساب نزد این بانك وجود دارد كه از این تعداد 2 میلیون و 600 هزار نفر وام گیرنده هستند و میانگین وام آنها 10 میلیون و 500 هزار تومان بوده است.
اقتصام*2025**1584


1397/05/19
23:11:35
5.0 / 5
5156
تگهای خبر: اینترنت , بانك , بانكداری , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است