اختصاص 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانكی برای تولید اشتغال در كشور

اختصاص 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانكی برای تولید اشتغال در كشور سیب پال: بیرجند - وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: امسال 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانكی برای تولید و توسعه اشتغال جدید در كشور فراهم گشته است.


به گزارش سیب پال به نقل از ایرنا، علی ربیعی چهارشنبه شب در نشست كارگروه تخصصی اشتغال خراسان جنوبی اضافه كرد: نه هدف ما توزیع پول است و نه معیار ما میزان وام، بلكه هدف اصلی وزارتخانه توسعه اشتغال است و هیچ استانی با معیار جذب سنجیده نخواهد شد.
وی اظهار داشت: امسال سهم اشتغال خراسان جنوبی از محل تبصره 18، مبلغ 493 میلیارد تومان، اشتغال روستایی 236 میلیارد تومان و از محل صندوق كارآفرینی امید 483 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
وی تولید اشتغال را یكی از دغدغه های مهم دولت و مسئولان نظام دانست و اظهار نمود: تولید اشتغال بخصوص برای قشر دانش آموخته دانشگاهی بیشتر از همیشه برای كشور مهم شده است.
وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: 9 میلیون نفر از دهه 60 های كشور در دهه 80 باید وارد بازار كار می شدند اما این مهم محقق نشد كه این مورد اتفاقات تلخی را دامن می زند.
وی با اشاره به اینكه آنچه به زندگی مردم گره می خورد از جنس كار است تصریح كرد: باید برای تولید اشتغال برای افراد بیكار جامعه جهت گذاری شود.
ربیعی در ادامه سخنانش با گرامیداشت ایام دهه فجر اظهار داشت: مسئولیت نسل ما در هر دهه فجر فقط نماد و مراسم نیست بلكه یادآور تغییرات بنیادی، ارزش های جدید و آرمان است.
وی ادامه داد: امروز به علت كم كاری ما مسئولان اجرایی در كشور، آرمان های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی كمتر دیده می گردد.
عضو كابینه دوازدهم، راه پیشرفت كشور را بازگشت به ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی خواند و اضافه كرد: متن اصلی انقلاب امروز به نوع دیگری دارد تكرار می گردد بنابراین برگشت به ارزش های انقلاب رمز موفقیت ماست.
وی خاطرنشان كرد: سنجش های جهانی نشان داده است ایرانی ها همیشه به ایستادگی و مقاومت مقابل دنیا به خود می بالند و به آن افتخار می كنند.
ربیعی اظهار داشت: پنج سال قبل تا 1400 همچون سال های اساسی نظام جمهوری اسلامی بوده و دشمن می گوید نباید بگذاریم انقلاب 40 ساله شود اما در واقع دخالت دشمن در ایران مشهود است و ما هیچ هراسی نداریم.
وی افزود: امروز در كشور با فشار بر خاك و كمبود آب مواجه هستیم كه بخشی ناشی از طبیعت و بخشی نتیجه فعالیت ها و اقدامات خودمان است.
وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینكه امروز باید به فكر نهاد خانواده باشیم اظهار داشت: صدمه های اجتماعی همچون مسایل مهمی است كه باید به آن بپردازیم.
وی بیان كرد: رفع كمبود آب و توزیع منابع روستایی نیازمند عقلانیت است چون كه منابع ما كم هست و حتی نباید اجازه داد یك ریال هدر برود.
ربیعی عقلانیت و سختكوشی را 2 عنصر مهم مورد نیاز كشور عنوان نمود و اظهار داشت: باید سختكوشی بیشتری داشته باشیم، به دل روستاها برویم و مشكلات مردم را از نزدیك دیده و نسبت به رفع آن اقدام نماییم.
وی ادامه داد: مدیران دستگاه های اجرایی ما امروز هم شور و هم دلشوره را باید داشته باشند، شور كار كردن و دلشوره پیشرفت را ضمیمه كار خود قرار داده و كنار هم باشند.
وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی كه ظهر (چهارشنبه) وارد خراسان جنوبی شد، پلی كلینیك تامین اجتماعی، مجموعه آبی زغال سنگ و گازرسانی به سه روستای بخش مركزی طبس را افتتاح و در نشست شورای اداری این شهرستان شركت كرد.
شركت در كارگروه اشتغال استان، سفر به شهرستان های نهبندان و قاینات و افتتاح چند طرح در بیرجند از دیگر برنامه های سفر 2 روزه ربیعی به این استان است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.سیب پال.ir/skhorasan و كانال تلگرام: سیب پالbirjand@
7557*3028
خبرنگار: رقیه محمدی * انتشار: رسول محمدحسنی


1396/11/19
13:30:20
5.0 / 5
4526
تگهای خبر: ارز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است