گمرك ایران اعلام كرد:

پیشنهاد جدید گمرك به بخش خصوصی

پیشنهاد جدید گمرك به بخش خصوصی به گزارش سیب پال بر اساس اعلام گمرك جمهوری اسلامی ایران، تعامل گمركات كشور با اتحادیه ها و تشكل ها، وارد فاز جدیدی گردید.


مسعود كرباسیان رئیس كل گمرك ایران پس از پیاده سازی موفق سامانه های الكترونیكی در گمرك، به تمامی مدیران ستادی و اجرایی اعلام كرده تعامل با اتحادیه ها و تشكل های بخش خصوصی را افزایش دهند و هیچ تصمیمی را بدون هماهنگی با آنها نگیرند.
موضوعی كه با استقبال معاونت فنی و امور گمركی همراه گردید و فرود عسگری معاون فنی و امور گمركی سكاندار برگزاری جلسات منظم با اتحادیه ها و تشكل های بخش خصوصی شد تا مشاركت گمرك با بخش خصوصی برای توسعه و تسهیل تجارت افزایش یابد.
در این چارچوب روز گذشته جلسه ای با ریاست فرود عسگری و با حضور علی اكبر شامانی مدیر كل دفتر صادرات، خداكرم اسكندری مدیر كل تعرفه و ارزش گمرك ایران و دیگر مسئولان گمرك و همچنین رئیس اتحادیه فناوران رایانه سید مهدی میر مهدی، رئیس اتحادیه صادركنندگان نرم افزار محمدرضا طلایی، رئیس اتحادیه تولیدكنندگان و تعمیركنندگان الكترونیك و سیستم های حفاظتی تهران و همچنین عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی نصرالله اورانی پور برگزار شد.
در این جلسه فرود عسگری، پس از شنیدن اظهارات روسای اتحادیه ها دستور داد كه از این پس تغییرات در سامانه جامع گمركی از پیش به اتحادیه ها ابلاغ و پس از اطلاع رسانی به ذینفعان تغییرات اعمال شود. همچنین پیشنهاد ساماندهی كارت های بازرگانی یكبار مصرف با استقبال همراه شد و مسئولان گمرك اعلام كردند كه شناسایی كارت های بازرگانی یكبار مصرف به كمك سامانه های الكترونیكی گمرك و گمرك الكترونیك امكان پذیر شده و با توجه به مشكلاتی كه با وجود این كارت های بازرگانی ایجاد شده از هر گونه پیشنهاد و اصلاحاتی در این بخش با محوریت تشكل ها و اتحادیه های بخش خصوصی استقبال می كنند.
روسای اتحادیه های یاد شده از امكان اظهار و ترخیص كالا به روش الكترونیكی ابراز رضایت نموده و ضمن تشكر و قدردانی از این اقدام دكتر كرباسیان رئیس كل گمرك ایران اعلام كردند كه خوشحالیم كه می توانیم كالای خود را بدون مراجعه حضوری و از محل دفتر كار خود ترخیص كنیم.
یكی از مهمترین پیشنهادات ایجاد بانك اطلاعات ارزش در وب سایت تشكل ها و اتحادیه ها بود تا گمرك بتواند ارزش كالاها را بر مبنای آن به روز كند. این پیشنهاد با استقبال مسئولان گمرك همراه شد و مقرر گردید عملیاتی شود.
همچنین در این جلسه، نصرالله اورانی پورخواستار تعامل بیشتر با مدیران اجرایی گمركات شد و در خصوص زمانبندی ترخیص، به روزرسانی قیمت ها نكاتی را مطرح كرد.
سید مهدی میر مهدی، رئیس اتحادیه فناوران رایانه، با تقدیر از برگزاری چنین جلساتی و بازخورد مثبت از جلسه گذشته خود با مسولان گمرك، به تفاوت قیمت كالا در مناطق آزاد با تهران اشاره كرد. افزون بر اینكه اعلام كرد چرا باید كالایی كه استاندارد اروپا دارد بار دیگر در مركز تحقیقات انفورماتیك ایران مورد بازبینی و در پروسه زمان بری قرار گیرد.
محمدرضا طلایی، رئیس اتحادیه صادركنندگان نرم افزار و همچنین رئیس كمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباط اتاق ایران با تاكید اظهارات روسای دیگر اتحادیه ها، به مشكلات حوزه صادرات نرم افزار پرداخت. او اعلام كرد حوزه نرم افزار در ایران بسیار سود ده است و با توجه به اینكه هیچ ماده اولیه را صرف نمی كند، ارزش افزوده ۱۰۰ درصدی دارد. ارزش گذاری و عدم صدور پروانه صادراتی از دیگر مشكلات مطرح شده از سوی رئیس اتحادیه صادركنندگان نرم افزار بود. این اتحادیه برای همكاری در ارزش گذاری نرم افزارها اعلام آمادگی كرد. پیشنهاد وی در خصوص صدور پروانه برای صادرات نرم افزار با استقبال مسئولان گمرك همراه شد و مقرر گردید با هماهنگی شورای عالی انفورماتیك اقدام شود.
صادق فیض آبادی، رئیس اتحادیه الكترونیكی و حفاظتی تهران نیز به بحث خدمات پس از فروش اشاره كرد و خواستار استعلام گمرك از اتحادیه برای اجازه ورود كالاهای دارای خدمات پس از فروش شد. این اتحادیه در ۱۲ رسته الكترونیكی در تولید و تعمیر فعال است كه فرشید جهانبخشی عضو این اتحادیه از تغییر و تحولات به وجود آمده در گمرك تقدیر و تشكر كرد و در خصوص تفاوت تعرفه كالاهای كامل مانند دوربین های مدار بسته و قطعات پیشنهاداتی را مطرح كرد. همچنین پیشنهاد ایجاد وب سایتهای برای ارایه لیست های ارزش كالا را بیان نمود.
 

1396/05/03
00:29:26
5.0 / 5
5441
تگهای خبر: گمرك , وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است