راهكار بانك تجارت در دوره جدید

راهكار بانك تجارت در دوره جدید به گزارش سیب پال مدیرعامل بانك تجارت، تسریع در فروش اموال مازاد و وصول مطالبات معوق را از برنامه های اصلی این بانك در دوره جدید اعلام نمود و اظهار داشت: یكی از مهمترین راه حل های موجود برای بهبود وضعیت صورت های مالی بانك ها، مولدسازی دارایی ها است.


به گزارش روز شنبه ایرنا از این بانك، «رضا دولت آبادی» كه بتازگی سكان هدایت این بانك نیمه دولتی را به عهده گرفته است، در جمع مدیران و رئیسان شعب این بانك جذب منابع پایدار و با كیفیت را همچون مهمترین اولویت های عملیاتی بانك تجارت در مقطع كنونی عنوان نمود.
وی خاطرنشان كرد: بانك تجارت با پایبندی به رویكرد و دستورالعمل های بانك مركزی در مورد نرخ سود سپرده ها از هرگونه اقدامی كه انضباط بازار پول در كشور را تحت تاثیر قرار دهد، پرهیز خواهد نمود.
دولت آبادی عرضه خدمات باكیفیت و متفاوت ارزی و ریالی و توسعه خدمات بانكداری الكترونیك را رویكرد جدید این بانك برای جذب منابع از طیف های مختلف مشتریان بانك تجارت برشمرد و اظهار داشت: امروز واحدهای ارزی و شعب بانك تجارت از ظرفیت های بسیار خوبی برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان برای صدور ضمانتنامه های ارزی و ریالی، گشایش اعتبارات اسنادی داخلی و خارجی و خرید و فروش ارز برخوردار می باشند.
مدیرعامل جدید بانك تجارت با تشریح اولویت ها و برنامه های این بانك برای كاهش مطالبات معوق اظهار داشت: تشدید مشكل مطالبات معوق در سال های اخیر یكی از اصلی ترین دلایل محدود شدن قدرت بانكها در تامین مالی بنگاه های تولیدی كشور بوده است و از شبكه بانكی انتظار می رود برای وصول مطالبات غیرجاری تلاش كنند.
وی بر جدیت همراه با دقت و انعطاف پذیری در بررسی و تعیین تكلیف پرونده های مطالباتی تصریح كرد و با اشاره به تشكیل كمیته های وصول مطالبات این بانك در سطوح مختلف اظهار داشت: هدف اصلی ما در این حوزه فراهم آوردن شرایط مناسب برای چرخش موثر منابع بانك و كسب نقدینگی لازم برای اعطای تسهیلات به تولیدكنندگان و دیگر كارآفرینان واقعی اقتصاد كشور است.
دولت آبادی ابراز امیدواری كرد با تداوم موفقیت بانك در این حوزه طی سال مالی آتی بتوانیم اقدام به آزادسازی بخشی از ذخایر مطالباتی بانك كرده و شرایط مطلوب تری را برای تامین حقوق ذینفعان همچون سهامداران و سپرده گذاران بانك تولید نماییم.
وی تسریع در فروش املاك مازاد را از دیگر اولویت های عملیاتی این بانك در كوتاه مدت بر شمرد و اضافه كرد: یكی از مهمترین راه حل های موجود برای بهبود وضعیت صورت های مالی بانكها، مولدسازی دارایی ها است و برای تحقق این هدف فروش املاك مازاد بسیار مهم است و با اجرایی شدن آن بخشی از مشكلات شبكه بانكی برای تامین مالی بخش تولید در كشور از میان برداشته می گردد.
وی اضافه كرد: در این زمینه تصمیمات مهمی برای افزایش اختیارات اركان ذیربط بویژه مدیریت های استانی بانك اتخاذ شده است و انتظار می رود بانك تجارت عملكرد موفقی در فروش املاك مازاد خود در شبكه بانكی كشور عرضه نماید.
به گزارش سیب پال به نقل از ایرنا، هیات مدیره بانك تجارت سوم دی ماه دولت آبادی را بعنوان مدیرعامل جدید این بانك برگزید؛ وی كه پیش از این عضو هیات مدیره این بانك بود، جانشین محمد ابراهیم مقدم شد.
بانك تجارت همچون بنگاه های دولتی است كه بر مبنای قانون اجرای سیاست های كلی اصل 44 قانون اساسی بخشی از سهام آن به بخش خصوصی واگذار شده و بخشی از سهام آن هم در سبد سهام عدالت قرار دارد و مدیریت آن در اختیار دولت می باشد.
حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری در حكم انتصاب مسعود كرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت دوازدهم اصلاح نظام بانكی را خواهان شده است و از این رو كرباسیان شرط ماندگاری مدیران بانكی در سمت های خویش را كاهش تصدیگری، فروش اموال مازاد و كاهش مطالبات معوق و غیرجاری بانك ها اعلام نموده است.

 

1396/10/16
22:52:20
5.0 / 5
5236
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , بانك , سپرده
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است