پرداخت مقرری بیمه بیكاری به ۲۲۳ هزار نفر

پرداخت مقرری بیمه بیكاری به ۲۲۳ هزار نفر سیب پال: ایسنا نوشت: راه اندازی سامانه جامع روابط كار در آینده نزدیك، پرداخت مقرری بیمه بیكاری به ۲۲۳ هزار نفر در كشور و حل فقر و تولید شغل دو رویكرد مهم دولت در بودجه ۱۳۹۷ از مهمترین خبرهای هفته جاری بود.



این هفته وزیر كار سفری به مازندران داشت و در این سفر از به ثمر نشستن اشتغال روستایی و تسهیلات ویژه برای روستاییان اطلاع داد.
ربیعی اظهار داشت: دولت پنج برنامه اشتغالزا را برای جهت گیری اشتغال میلیونی طراحی نموده كه برنامه اول اشتغال ناشی از رشد و سرمایه گذاری ها تولیدی است. برنامه دوم اشتغال فراگیر، برنامه سوم اشتغال حمایتی توسط نهادهای كمیته امداد، بهزیستی و بنیاد مستضعفان، برنامه چهارم اشتغال روستایی و برنامه آخر سیاستهای مداخله بازار كار است.
وی اضافه كرد: در كنار اشتغال سنتی روستایی برنامه هایی داریم كه با دادن وام برای كارهای مكمل همان منطقه، روستاییان درآمد بیشتری داشته باشند.
به گفته وزیر كار سیاست اشتغال روستایی با شعار هر روستا یك مهارت در حال اجراست و سازمان آموزش فنی و حرفه ای استانداردهای خوشه ای هر روستا را مشخص و آموزشهای لازم را در این خصوص داده است.
از دیگر خبرهای این هفته بهره مندی ۲۲۳ هزار نفر در كشور از مقرری بیمه بیكاری بود.
آنطور كه مدیركل پشتیبانی از مشاغل و بیمه بیكاری وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفته، هم اكنون ۲۲۳ هزار نفر از كارگرانی كه بدون میل و اراده از كار بیكار شده اند، از مستمری بیمه بیكاری برخوردار می باشند.
یاوری اظهار داشت: تا سال ۱۳۸۱ میزان منابع و مصارف از تعادل خوبی برخوردار بود و مشكلی نداشتیم اما از آن پس با افزایش میزان مصرف دچار چالش شدیم. از سال ۱۳۹۳ شرایط كمی بهتر شد و با تشكیل كارگروه تخصصی بین اداره كار، تامین اجتماعی و فنی و حرفه ای مبحث بیمه بیكاری مورد توجه قرار گرفت.
وی اضافه كرد: در سال ۹۳ حدود ۲۴۵ میلیارد تومان، در سال ۹۴ حدود ۲۸۲ میلیارد تومان و سال قبل ۶۰ میلیارد تومان افزایش منابع داشتیم كه این موفقیت با همكاری همه دستگاههای ذیربط و مدیریت منابع محقق شد.
به گفته مدیركل پشتیبانی از مشاغل و بیمه بیكاری كار هم اكنون ۲۲۳ هزار نفر در كشور مقرری بیمه بیكاری دریافت می كنند كه ۵۳ هزار نفر آنها در استان تهران هستند.
وی از معرفی ۱۶ هزار نفر از مقرری بگیران بیكاری به مراكز فنی و حرفه ای در نیمه اول امسال برای كسب مهارتهای فنی و حرفه ای و بازآموزی و تجدید مهارت اطلاع داد.
این هفته وزیر كار از حل فقر و تولید شغل بعنوان دو هدف عمده دولت دوازدهم در بودجه سال آینده یاد كرد.
ربیعی اظهار داشت: سیاست گذاری دولت این است كه تا آخر دولت دوازدهم این دو هدف را اجرایی كند و بنابراین بودجه بیشتری برای این وزارتخانه در نظر گرفته شده است.
وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینكه اشتغال افراد دهه ۶۰ و همینطور دهه ۷۰ و ۸۰ دغدغه دولت می باشد و باید برای آن چاره اندیشی كرد، اظهار داشت: عرضه نیروی كار از یكسو و افزایش تمایل جامعه برای دریافت كار از جانب دیگر در دولت یازدهم و دوازدهم بیشتر شده است. متولدین دهه شصت امروز به سنی رسیده اند كه باید وارد بازار كار شوند، ولی متاسفانه كیك بازار كار كوچك شده و همه كسانی كه باید سر كار می رفتند از اشتغال جواب نگرفتند.
به گفته ربیعی، طی سال های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ جمعیت بیكار كشور ۹۰۰ هزار نفر بیشتر شده و ما هر قدر شغل تولید نماییم باز هم عده ای بیكار می مانند چون كه نیروهای جدید در حال ورود به بازار كار هستند.
راه اندازی سامانه جامع روابط كار در آینده نزدیك خبر دیگری بود كه از جانب معاون روابط كار وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی اعلام گردید.
مشیریان، اظهار داشت: این سامانه برای برون سپاری مسئولیتهای غیرحاكمیتی این دستگاه است كه تمامی فعالیتهای مربوط به معاونت روابط كار، بازرسی كار، تشكلهای كارگری، بیمه بیكاری و آموزش های مركز تحقیقات را به صورت مكانیزه دنبال می كند تا بتوان روند فعالیتها و سیاستها را به صورت جامع و هدفمندتری دنبال كرد.
وی مزیت راه اندازی این سامانه را سهولت گردش كار كارگران و كاهش مراجعات حضوری آنان در ادارات تعاون، كار و رفاه اجتماعی اعلام و اظهار نمود: با فعالیت این سامانه كارگران شاغل در صورت داشتن هرگونه شكایت از كارفرما نیازی به رجوع به ادارات كار ندارند و با استفاده از این سامانه می توانند حتی در منزل خود طرح شكایت و از رفت و آمدهای غیر ضروری خودداری كنند.
به گفته مشیریان، با فعالیت این سامانه تمامی كارفرمایان موظف خواهند بود در اجرای تبصره ماده ۱۰ قانون كار یك نسخه از قرارداد كار را در سامانه قرار دهند.
این هفته ثبت نام آزمون متقاضیان پروانه مشاوره روابط كار در جهت اجرای ماده ۲۰۱ قانون كار و مواد ۹و ۱۳ قانون مدیریت خدمات كشوری شروع شد.
این آزمون به منظور جلب مشاركت بخش خصوصی در جهت تعمیم و توسعه فرهنگ روابط كار، تولید ساز وكار نظام مند و اعمال نظارت بر مشاوران روابط كار، تولید وحدت رویه در عرضه مشاوره در زمینه مسائل مربوط به قانون كار و كاهش مراجعات كارگران و كارفرمایان به ادارات كار و مراجع حل اختلاف برگزار می گردد.
ثبت نام به صورت اینترنتی از ساعت ۱۰ روز دوشنبه ۱۱ دی ماه جاری شروع شده و تا ساعت ۲۴ روز سه شنبه ۲۶ دی ماه با استفاده از http: //www. samaat. net صورت خواهد پذیرفت.

3535

1396/10/14
20:20:53
5.0 / 5
4172
تگهای خبر: بازار , بیمه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است