كاربران نظردادند فرصت طلبان قیمت مسكن را بالا و پایین می كنند

كاربران نظردادند فرصت طلبان قیمت مسكن را بالا و پایین می كنند سیب پال: برخی كاربران خبرآنلاین معتقدند «هیچ بستری برای افزایش قیمت قابل توجه وجود ندارد و این مقدار خریدی هم كه در بازار رخ داده، به علت نگرانی از افزایش قیمت است، ولی این رشد اندك نمی تواند دوام داشته باشد. »



به گزارش سیب پال به نقل از خبر آنلاین، تعداد معاملات آپارتمان های مسكونی شهر تهران در آذر ماه سال جاری به ۱۷. ۸ هزار واحد مسكونی رسید كه نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵۰. ۲ درصد افزایش نشان داده است.
با توجه به افزایش معاملات مسكن، هم اكنون این سوال مطرح است كه آیا افزایش معاملات مسكن، از رونق مسكن خبر می دهد؟ آیا جامعه هم این تحركات را در بازار حس می كند؟
«امیر» یكی از كاربران خبرآنلاین در این خصوص نوشته است: «وقتی سازوكاری برای قیمت گذاری مسكن وجود نداره، صرفا با گفتن رونق، بنگاه دارها آغاز به افزایش قیمت واحدهای مسكونی می كنند. شما صرفا با یه بررسی می تونید ببینید توی یك منطقه مشخص چقدر قیمت ها متفاوت هست. به نظرم الان هم با تولید جو افزایش قیمت، بعضی از ترس گرانی بیشتر آغاز به خرید می كنند، ولی این رونق نمی تونه پایدار باشه، چون افزایش قیمت سبب می شه عده بیشتری از خرید خونه جا بمونند. »
یكی دیگر از كاربران خبرآنلاین كه نام خویش را عنوان نكرده، متذكر شده است: «با این فرمونی كه یه عده فرصت طلب دست گرفتن و قیمت ها رو بالا می برند، دوباره شكاف بین قیمت ها و قدرت خرید تولید می شه كه ركودی سنگین تر از قبل بازار مسكن رو بزودی بگیره و دیگه نشه كاریش كرد. البته برای كسی مهم نیست كه اگر بود با سازوكاری جلوی این روند رو می گرفتند. »
«ابتكار» عنوان كرده است: «بازار مسكن از دو طرف عرضه و تقاضا تشكیل شده كه در چهار سال قبل به علت ناتوانی مالی طرف تقاضا بازار راكد و قیمت ها رو به كاهش بود. اكنون به خاطر هیجانات كاذب ناشی از بودجه 97 می توان گفت در توان مالی طرف تقاضا كه تغییری رخ نداده است كه بتواند در بازار رونقی تولید كند، ازاین رو معاملاتی كه صورت گرفته، تنها بین دلال های نوپا و سوداگران تازه كار هست كه آن ها هم با گذشت زمان و برگشت ركود، مجدد مجبور خواهند شد با قیمتی زیر قیمت خریدشان بفروشند. »
كاربر دیگری متذكر شده است: «سود بانك ها كم شده، مردم دارن كم كم آغاز به خرید و فروش می كنند كه همین سبب گرونی می شه. اما این شرایطی كه الان اتفاق افتاد، جلوی رشد مسكن رو گرفت. ولی به جاش دلار و طلا روز به روز گرون تر می شه. »
یكی از كاربران متذكر شده است: «در جریان باشید كه رونق بازار مسكن حدودا می شه رونق یك سوم اقتصاد كشور؛ از مصالح تا كارگر ساده و معمار و مهندسای جوان كشور. پس رونق بازار مسكن خوبه، اما منطقی. ولی فعلا با شرایط كشور رونقی نخواهد داشت. »
«محمد» یادآور شده است: «ما كه پولمون به خرید نمی رسه ولی آخر این ماه قرارداد اجاره مون تموم می شه و صاحبخانه عزیز گفته 800 هزار تومان ناقابل باید بزاری روی اجاره ات. پول پیش هم قبول نمی كنه، چون بانك ها سود نمی دن. به قول یكی از بنگاه های معاملات املاك، صاحبخونه ها پول مرغ و گوشت و همه چی رو می خوان از مستاجر بگیرن. این است وضعیت ما. »
كابر دیگری عنوان كرده است: «مسكن در ایران در قیاس با جهان هم بی كیفیت و كم دوامه و هم قیمت بسیار بالایی داره. طوری كه تهران با گران ترین شهرهای دنیا رقابت می كنه. مشكل اصلی هم قیمت بالای زمین هست. ما در ایران نیاز به یك حركت اجتماعی عظیم به منظور شفاف سازی و منطقی و ارزان سازی قیمت زمین و مسكن هستیم. وگرنه تقاضای بالقوه قادر به بالفعل شدن نیست. ضمنا من خودم صاحب آپارتمان مناسب هستم. روند فعلی بطور قطع نمی تونه پایدار بمونه. »
یكی از كاربران تاكید كرده است: «سال 85 و 86 رشد قیمت مسكن به خاطر تسهیلات ارزان قیمت و گسترده ای بود كه شبكه بانكی پرداخت كرد. سال 90 و 91 هم به خاطر رشد قیمت نفت و پمپاژ پول توسط دولت وقت مسكن رشد قیمت قابل توجهی داشت. اما هم اكنون هیچ بستری برای افزایش قیمت قابل توجه وجود نداره. همین مقدار خریدی هم كه داره رخ می ده، به خاطر نگرانی از افزایش قیمت است. ولی بزودی معلوم می شه این رشد اندك به خاطر بازار گرمی بنگاهی ها بوده و نمی تونه دوام داشته باشه. »

35225



1396/10/13
22:41:37
5.0 / 5
4652
تگهای خبر: آنلاین , ارز , بازار , معاملات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۵
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است