مسكن به ایستگاه افزایش قیمت رسید

مسكن به ایستگاه افزایش قیمت رسید سیب پال: تازه ترین گزارش بانك مركزی از تعداد معاملات مسكن در ماه پایانی پاییز، حاكی از ورود بازار مسكن به رونق است.



به گزارش سیب پال به نقل از خبر آنلاین، در شرایطی معاملات مسكن در پایین 50. 2 درصد در آذر ماه امسال افزایش یافت كه طبق روال هر ساله، پاییز و زمستان از كمترین رونق برخوردار بودند و بیشترین معاملات در دو فصل ابتدایی سال اتفاق می افتاد.
براساس گزارش بانك مركزی، تعداد معاملات آپارتمان های مسكونی شهر تهران در آذر ماه سال ۱۳۹۶، به ۱۷. ۸ هزار واحد مسكونی رسید كه نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵۰. ۲ درصد افزایش نشان داده است.
بررسی توزیع تعداد واحدهای مسكونی معامله شده در شهر تهران به تفكیك عمر بنا در آذرماه سال 1396 از آن حكایت می كند كه از مجموع 17 هزار و 776 واحد مسكونی معامله شده، واحدهای تا 5 سال ساخت با سهم 48. 8 درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند. این سهم در مقایسه با آذرماه سال قبل 3. 7 واحد درصد كاهش یافته و در مقابل به سهم واحدهای با قدمت 6 تا 10 سال و بیش از 15 سال افزوده شده است.

همچنین توزیع تعداد معاملات انجام شده برحسب مناطق مختلف تهران از آن حكایت می كند كه از میان مناطق ۲۲ گانه منطقه ۵ با سهم ۱۴. ۹ درصدی از كل معاملات بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه نامه را به خود مختص كرده است. همینطور مناطق ۴ و ۲ با سهم های ۱۱. ۴ و ۹. ۹ درصد در رتبه های بعدی قرار دارند. در مجموع ۷۴. ۱ درصد از كل معاملات انجام شده در شهر تهران مربوط به ۱۰ منطقه و ۲۵. ۹ درصد دیگر به ۱۲ منطقه باقی مانده اختصاص دارد.

قیمت ها چقدر تغییر كرد؟
در آذر ماه امسال متوسط قیمت یك مترمربع زیربنای واحد مسكونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملكی شهر تهران 5 میلیون تومان بود كه نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 4. 1 و 14. 9 درصد افزایش نشان داده است. بیشترین رشد متوسط قیمت در این ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل به منطقه 5 و معادل 24. 4 درصد و كمترین میزان رشد به منطقه 16 و معادل 5. 3 درصد متعلق می باشد.

در میان مناطق 22گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یك مترمربع زیربنای مسكونی معامله شده معادل 10. 6 میلیون تومان به منطقه 1 و كمترین آن با 2. 4 میلیون تومان به منطقه 18 تعلق داشته است. ارقام مزبور نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب 6. 3 و 7. 1 درصد افزایش نشان داده است.

در آذر ماه سال 1396 شاخص كرایه مسكن اجاری در شهر تهران و در كل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب 10. 8 و 9. 7 درصد رشد نشان داده است. ماهیت قراردادهای اجاره مسكن كه غالبا یك ساله تنظیم می شوند و نیز اثرپذیری شاخص اجاره بهای مسكن از سیاست های كنترل و مهار تورم، سبب تغییر متناسب اجاره بها با تحولات نرخ تورم در كشور شده است.

35225

1396/10/06
19:27:29
5.0 / 5
4663
تگهای خبر: معاملات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است