ترور ترامپ با قیمت دلار در ایران چه کرد؟

ترور ترامپ با قیمت دلار در ایران چه کرد؟ به گزارش سیب پال، افزایش نسبی بهای دلار در شرایطیست که برخی معامله گران انتظار جهش ارزی داشتند، اما فضای بازار ارز همچنان تحت تأثیر ریاست جمهوری مسعود پزشکیان در دولت چهاردهم است.



به گزارش خبرگزاری سیب پال، با شروع دادوستدها در بازار آزاد ارز تهران، نرخ هر دلار آمریکا که روز گذشته به میانه کانال ۵۷ هزار تومان کاسته شده بود، تحت تأثیر خبر ترور نافرجام ترامپ و ریسک های سیاسی و بین المللی قرار گرفت و اندکی افزایش پیدا کرد. بگونه ای که بر مبنای مشاهدات میدانی خبرنگار تابناک، قیمت هر اسکناس دلار آمریکا در کف بازار ارز تهران به رقم ۵۸۰۰۰ تا ۵۸۱۰۰ تومان و یورو هم به ۶۳۱۰۰ تا ۶۳۲۰۰ تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته، رشد نسبی دارد اما خبری از خریدار در بازار ارز نیست و همچنان بسیاری فروشنده هستند.
افزایش نسبی بهای دلار در شرایطیست که برخی معامله گران انتظار جهش ارزی داشتند، اما فضای بازار ارز همچنان تحت تأثیر ریاست جمهوری مسعود پزشکیان در دولت چهاردهم است؛ فضایی که خبر از کاهش انتظارات تورمی و خروج خریدهای هیجانی از کف بازار ارز می دهد. روندی که با عقب نشینی دلار از محدوده بالای ۶۰ هزار تومان شروع شد و به کانال ۵۷ هزار تومان رسید.

چهار نرخ دیگر دلار چند؟

بررسی ها نشان داده است به رغم تغییرات دلار آزاد در کف کانال ۵۸ هزار تومان، نرخ اسکناس دلار آمریکا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران به رقم ۴۶۶۹۶ تومان رسیده است. این در شرایطی است که نرخ فروش حواله دلار آمریکا ۴۳۶۰۱ تومان و نرخ میانگین موزون دلار در سامانه سنای بانک مرکزی هم ۳۹۱۶۶ تومان تعیین شده است و نرخ حواله دلار برای کالاهای اساسی و ضروری همان ۲۸۵۰۰ تومان است.

سکه امامی به بالای ۴۰ میلیون رسید

افزایش هرچند اندک نرخ دلار در بازار آزاد سبب شد تا بهای انواع سکه هم در بازار رشد کند. بگونه ای که هم اکنون قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) به رقم ۴۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسیده است که نتسبت به ابتدای روز افزایش دارد. بهای سکه تمام طرح قدیم هم هم اکنون ۳۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است و هر نیم و ربع سکه هم به ترتیب ۲۲٫۶۰۰٫۰۰۰ و ۱۴٫۶۰۰٫۰۰۰ تومان ارزشگذاری شده است.





۲۲۰



منبع:

1403/04/30
10:33:14
0.0 / 5
324
تگهای خبر: ارز , اسكناس , بازار , بانك
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است