رئیس سازمان هواپیمایی:

تعداد ناوگان هوایی به بالای ۲۰۰ فروند رسید

تعداد ناوگان هوایی به بالای ۲۰۰ فروند رسید به گزارش سیب پال، رییس سازمان هواپیمایی کشور اعلام نمود: تعداد ناوگان هوایی کشور به بالای 200 فروند رسید و میانگین عمر هواپیماها 26 سال شده است.



به گزارش محمد محمدی بخش با اعلان اینکه در شهریور ۱۴۰۰ و در آغاز دولت سیزدهم، تعداد ناوگان هواپیمایی کمتر از ۱۰۰ فروند بود و عمر ناوگان به ۲۸.۵ سال می رسید و ناوگانی بسیار شکننده در کشور فعالیت می کرد، اظهار داشت: تمهیدات مختلفی برای عبور از وضع موجود در دستور کار قرار گرفت و با بهره گیری از راهکارهای متنوع تعداد ناوگان به بالای ۲۰۰ فروند رسید.

وی افزود: این در حالی است که میانگین عمر ناوگان هواپیمایی نیز با اقدامات انجام شده در حوزه نوسازی به ۲۶ سال رسیده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور اشاره کرد: در تابستان ۱۴۰۰ وضعیت هوایی ایران به چه شکلی بود؟ در زمان یاد شده ۱۰۰ فروند هواپیما داشتیم که مشکلات مختلفی داشت.

تاب آوری صنعت هوایی نتیجه تکیه بر شرکت های دانش بنیان و نیروهای متخصص داخلی بود

وی با اشاره به این که برای خروج از این وضع چهار راهبرد نوشته شده است، اظهار داشت: راهبرد اول که از اهمیت بالایی برخوردار است، تاب آوری بود. ما باید تاب آوری صنعت را بیشتر می کردیم، این تاب آوری با بهره گیری از شرکت های دانش بنیان، ظرفیت مراکز تعمیراتی، نیروهای متخصص و ماهر و اتکا به درون و قدرت درون زا بودن خودمان و خودباوری و با بوجودآوردن نهضت تعمیر قطعه، به وجود آمد. در این جهت سازمان هواپیمایی کشور مجوزهای لازم را صادر کرد و شرکت های دانش بنیان با استانداردهای روز دنیا آغاز به ساخت قطعه کردند و در نتیجه تاب آوری بصورت قابل توجهی افزایش پیدا کرد و ناوگان به یک پایداری قابل قبول رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه اظهار داشت: راهبرد دوم ورود هواپیما به کشور بود که با مصوبه ای که صادر شد، تعداد زیادی هواپیما و بالگرد به ناوگان افزوده شد و از مهر ۱۴۰۰ تا امروز ۱۰۱ فروند هواپیما و بالگرد به چرخه اضافه شده یعنی هم خرید هواپیماهای دست دوم، هم بازگشت به چرخه که این مسئله آمار فعلی ناوگان را به بالای ۲۰۰ فروند رسانده است.

محمدی بخش با اشاره به اینکه امروز ناوگان ما ۲۰۰ فروند است، اشاره کرد: راهبرد بعدی راهبردی بود که سالهای سال نظام و فرمان مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشت، ساخت هواپیمای بومی بود. در این جهت با حضور رییس جمهور عزیزمان هواپیمای اول رونمایی گردید، فروند دوم هم به فاصله یک سال بعد ساخته شد و امسال کار تجهیز و اضافه شدن آن به ناوگان انجام شد.

وی با اشاره به اینکه یک فروند از هواپیماهای ساخت داخل وارد ناوگان شده است، اضافه کرد: نکته قابل توجه این است که امروز دانش تخصصی که در ساخت هواپیما و زنجیره دانشی که متصل به این کارخانه است به تاب آوری کمک می نماید.

رییس سازمان هواپیمایی کشور که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد، افزود: مورد چهارم نوسازی بود که در عرصه نوسازی و برای ۱۰۰ فروندی که قبل تر به آن اشاره شد، هیچ منبع دولتی استفاده نشده است. به این معنا که همه منابع مورد نیاز را بخش خصوصی یا شرکت های هواپیمایی تامین کردند و این شرکتها با بهره گیری از ظرفیت خودشان و بسترسازی سازمان هواپیمایی، خرید خودرا به انجام رساندند.

۸۸ هزارنفر به سرزمین وحی اعزام شدند/مشکلی در پروازهای برگشت نداریم

وی در ادامه به عملیات حج و پروازهای اعزام و زوار خانه خدا اشاره نمود و اظهار داشت: امسال ۸۷ هزار و ۵۰۰ زائر به سرزمین وحی اعزام شدند. تا دهم تیر ۴۰ درصد از زوار به سلامت به کشور بازگشتند. اولویت اصلی در این بخش ایمنی و سلامت زوار است. میانگین تاخیر پروازهای حج امسال حدود ۳۰ دقیقه بود. در پروسه برگشت هم تا کنون هیچ مشکل خاصی نداشتیم و امیدواریم که بقیه پروازها را هم با همین دقت و نظم به انجام برسانیم.

نرخ متعارف برای بلیت هواپیما با نظارت دقیق بازار در دستور کار است

محمدی بخش در بخش دیگری از صحبت هایش به آزادسازی نرخ بلیت هواپیما اشاره نمود و اظهار داشت: برمبنای ماده ۶ قانون هواپیمایی کشوری، شورای عالی هواپیمایی عالی ترین مرجع نرخ گذاری بود. با شرایطی که در زمان کرونا پیش آمد، حاکمیت ورود پیدا کرد تا نرخ گذاری را انجام دهد و از سال ۹۹ این اتفاق به مرور افتاد تا تیرماه ۱۴۰۰ که نرخ یک افزایش ۴۰ درصدی پیدا کرد. پس از استقرار دولت سیزدهم و پیگیری هایی که انجام شد در آذرماه ۱۴۰۰، ۱۵ درصد آن نرخ را کاهش دادیم، دیگر از آن زمان تغییری در نرخ ها اتفاق نیفتاد تا اردیبهشت ۱۴۰۲ که دولت باتوجه به ۹ درصد ارزش افزوده ای هم که افزوده شد سرجمع ۲۹ درصد به نرخ دی ماه ۱۴۰۰ اضافه کرد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور اشاره کرد: طبیعتاً باتوجه به حکمی که مرجع قضایی صادر کرده هم اکنون سازمان هواپیمایی کشوری، شورای هواپیمایی از نرخ گذاری کنار گذاشته شده اند و ما هم دنبال این هستیم که آن بخش حاکمیت باز گردد.

وی افزود: باتوجه به توافقی که ما با شرکت های هواپیمایی خواهیم کرد و نظارتی که روی نرخ ها صورت می گیرد، یک نرخ متعارف و با نظارت دقیق در دستور کار قرار خواهد گرفت و امیدواریم تا پایان هفته جاری این اتفاق بیفتد و نرخ متعارفی که مورد نظر شورای هواپیمایی و مورد تایید شرکت های هواپیمایی باشد تعریف شود تا مردم گرفتار سردرگمی نباشند و با یک بازار آشفته ای روبرو نشوند.





منبع:

1403/04/11
15:12:38
0.0 / 5
32
تگهای خبر: ارز , بازار , خرید , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است