برگزاری ششمین نشست شورای اطلاع رسانی وزارت اقتصاد به میزبانی بانک صادرات ایران

برگزاری ششمین نشست شورای اطلاع رسانی وزارت اقتصاد به میزبانی بانک صادرات ایران به گزارش سیب پال، ​ششمین نشست شورای اطلاع رسانی دستگاههای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی به میزبانی بانک صادرات ایران و حضور رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی، نایب رییس هیئت مدیره بانک صادرات ایران و رؤسای روابط عمومی دستگاههای زیرمجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی و با تکیه بر هم افزایی، مسأله شناسی و مخاطب شناسی برای انعکاس مطلوب اقدامات و دستاوردها در مشهد مقدس برگزار گردید.



به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، مهدی محمدی، مشاور وزیر و رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی با قدردانی از میزبانی بانک صادرات ایران، حضور مسؤلان روابط عمومی زیرمجموعه های وزارت اقتصاد را باعث هم افزایی و افزایش دامنه ارتباطی جهت بررسی مسائل و نظرات کارشناسی دانست و اظهار داشت: پیشبرد اهداف و برنامه های آتی و همینطور پوشش خبری و انعکاس عملکرد و خدمات دولت مردمی با استفاده از ظرفیت ها و ابزارهای موجود به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.
وی با قدردانی از مدیران و مجموعه بانک صادرات ایران به علت میزبانی این نشست اضافه کرد: نگاه پیشرو و خلاقانه و توسعه گرا در مجموعه بانک صادرات ایران باید به مجموعه های استانی و منطقه ای و مجموعه مویرگی این بانک در سرتاسر کشور تسری پیدا کند. اطلاع رسانی مؤثر باعث جلب اعتماد مردم می شود
نائب رئیس هیئت مدیره بانک صادرات ایران هم در این جلسه تصریح کرد: خدمات وزرات امور اقتصادی و دارایی با عنایت به گستردگی سازمان های زیرمجموعه و جایگاه ویژه آن در سیاستگذاری و برنامه ریزی خرد و کلان کشور، از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. خدمات این وزارت خانه به تنهایی به اندازه یک دولت بوده و شایسته است تا اخبار این خدمات با اطلاع رسانی هنرمندانه به مردم منتقل شود.
محمدرضا حسین زاده با بیان این مطلب اضافه کرد: حجم خدمات وزارت اقتصاد به مردم خیلی وسیع است. فعالیت و همکاری تنگاتنگ بانک ها، گمرک، مناطق آزاد و سایر زیرمجموعه ها، مجموعه وسیعی را ایجاد کرده اند که به مردم خدمت می کنند. ازاین رو لازم است که اطلاع رسانی مناسبی برای انعکاس این خدمات صورت گیرد.
وی تصریح کرد: اطلاع رسانی موثر این خدمات ترکیبی از علم و هنر است و موفقیت در انجام آن، ظرافت خاص خویش را دارد. نکته مهم در این میان، جلب اعتماد مردم است. به عبارتی امکان دارد خدمات خوبی به مردم عرضه شود اما اگر اطلاع رسانی و خبررسانی ها منجر به جلب رضایت مردم نشود، این امر پیامدهایی را در بر خواهد داشت.
حسین زاده اضافه کرد: در این صورت، زحمات دستگاه ها دیده نمی شود و اعتماد قابل انتظار حاصل نخواهد شد. ازاین رو، ظرافت کار و تخصص روابط عمومی ها برای همکاری مطلوب بین دستگاههای زیرمجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی برای جلب اعتماد مردم نقش اساسی دارد.
وی نقش شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاههای زیرمجموعه وزارت اقتصاد را برای انعکاس اثرگذار اقدامات و دستاوردها، با اهمیت ارزیابی کرد و اضافه کرد: هماهنگی و هم افزایی در اطلاع رسانی باعث بالا رفتن راندمان اطلاع رسانی و افزایش رضایتمندی از خدمات این وزارت خانه خواهد شد. نقش روابط عمومی ها در تبیین برنامه های اقتصادی دولت
منصور شیخ الاسلامی، مدیر امور حوزه مدیریت و ارتباطات بانک صادرات ایران هم در این جلسه با اشاره به اینکه هم افزایی و انگیزه جدی برای دستیابی به اهداف و دغدغه های وزارت امور اقتصادی و دارایی وجود دارد، اظهار داشت: لازم است که روابط عمومی های دستگاههای زیرمجموعه این وزارت خانه به صورت هماهنگ نسبت به مسئله شناسی و مخاطب شناسی اقدام نمایند و در جهت یک هدف و رسالت گام بردارند.
وی ضمن اشاره به نقش روابط عمومی ها در تبیین برنامه های اقتصادی دولت اضافه کرد: مسئولیت روابط عمومی ها در شرایطی که جامعه به اطلاعات و آگاهی های حوزه اقتصادی نیازمند است، بسیار اهمیت دارد. اطلاعات و آگاهی های اقتصادی برای مردم به علت برنامه ریزی برای افزایش درآمدها و توسعه اقتصادی و اجتماعی ضروری می باشد.
شیخ الاسلامی اظهار نمود: مهم ترین و اصلی ترین حوزه ای که دشمن روی آن برنامه ریزی کرده، حوزه پولی و مالی است. امروزه تحریم هم سبب شده اغلب برنامه ریزی های پولی و مالی تحث شعاع قرار گیرد. همینطور به علت این که همه حوزه های زندگی و اجتماعی مردم به مسائل اقتصادی بستگی دارد، بنابراین وظیفه روابط عمومی ها خیلی سنگین تر از بخش های دیگر سازمان ها است.
وی اضافه کرد: ازاین رو روابط عمومی های زیرمجموعه وزارت اقتصاد باید در آگاهی بخشی، تبیین و جریان سازی مسائل کمک کنند.
مدیر امور حوزه مدیریت و ارتباطات بانک صادرات ایران اضافه کرد: تعامل رسانه ای، یکی از مهم ترین موارد است و باید در حوزه های پولی و مالی هم افزایی بیشتری صورت گیرد. تولید محتوا و انتشار بموقع، به تداوم پایداری و تاب آوری دستگاه ها و نظام پولی و مالی کمک موثری خواهد نمود.
وزارت امور اقتصادی و دارایی در شرایط فعلی نوک پیکان هدف گیری دشمن است و باید با یک برنامه ریزی منسجم، اهداف ترسیم شده برای پشتیبانی از برنامه های کلان رونق اقتصادی را پیگیری نماییم.


منبع:

1401/11/11
08:52:33
0.0 / 5
323
تگهای خبر: ابزار , ارز , اقتصاد , بانك
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است