چگونه برای وام فرزندآوری ثبت نام کنیم؟

چگونه برای وام فرزندآوری ثبت نام کنیم؟ سیب پال: با توجه به این که بانک مرکزی از شروع پرداخت وام فرزندآوری در بعضی بانکها آگاهی داده است، کلیه متقاضیان این تسهیلات که واجد شرایط دستورالعمل مربوطه باشند، ابتدا باید بوسیله سامانه ثبت نام کرده و فرم مربوطه را تکمیل کنند.


به گزارش سیب پال به نقل از ایسنا، اخیرا بانک مرکزی اعلام نمود که از ۳۱ فروردین سالجاری تا حالا ۱۹۰ هزار نفر در سامانه ‎بانک مرکزی ثبت نام کردند که حدوداً ۱۹ هزار نفرشان از استان تهران هستند و حتی در استانهای کردستان، لرستان، آذربایجان غربی و مرکزی، برخی از ‎ تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری هم توسط بانکها به متقاضیان پرداخت گردید.
این وام که دستورالعمل آن در اواخر فروردین ماه به شبکه بانکی ابلاغ گردید، برای فرزندانی است که از سال ۱۴۰۰ به بعد به دنیا آمده اند و مبلغ تسهیلات به ازای فرزند اول ۲۰ میلیون تومان و به ازای فرزند دوم ۴۰ میلیون تومان و به ازای فرزند سوم ۶۰ میلیون تومان و به ازای فرزند چهارم ۸۰ میلیون تومان و به ازای فرزند پنج به بعد ۱۰۰ میلیون تومان است.
دوره بازپرداخت هر یک از این تسهیلات نیز به ترتیب ۳۶، ۴۸، ۶۰، ۷۲ و ۸۴ ماهه است.
همچنین، کارمزد تسهیلات فرزندآوری حداکثر ۴ درصد بصورت سالانه است و پرداخت آن مبتنی بر اعتبارسنجی متقاضیان، با گرفتن سفته از متقاضی و یا یک ضامن معتبر است.
البته، متقاضیان این وام باید به این نکته توجه نمایند که تسهیلات تولد فرزند به افرادی تعلق می گیرد که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند، بالای ۲.۵ نباشد.
بنابراین، در شرایطی که اعلام بانک مرکزی بیان کننده شروع پرداخت وام فرزندآوری است، متقاضیان این تسهیلات ابتدا باید از راه سامانه ثبت نام کرده و فرم مربوطه را تکمیل کنند.
در صورت موفقیت آمیز بودن مراحل ثبت نام، کد رهگیری ۱۰ رقمی که کاملاً محرمانه بوده و در ارتباط با متقاضی است به شماره تلفن همراه ثبت شده در فرم ثبت نام از راه پیامک برایشان ارسال می شود.
علاوه براین، آنها برای اطلاع از وضعیت ثبت نام خود و همین طور مشخصات شعبه تعیین شده از طرف بانک عامل و پیگیری روند دریافت تسهیلات مذکور، با کد ملی و کد رهگیری خود به قسمت "مشاهده وضعیت" در سامانه فرزند مراجعه کنند. در صورتی که شعبه بانک عامل اعطای وام برای متقاضی تعیین شده باشد، موضوع از راه پیامک به ایشان اعلام شده و متقاضی باید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز، ظرف حداکثر ۱۲ روزکاری، به شعبه مربوطه مراجعه نموده و نسبت به تشکیل پرونده اقدام نمایند.
لازم به ذکر است که در صورت مراجعه نکردن متقاضیان در زمان تعیین شده، ثبت نام آنها کان لم یکن تلقی و از سامانه حذف شده و باید باردیگر ثبت نام کنند.
در ادامه، بعد از تعیین شعبه از طرف بانک و مراجعه متقاضی به شعبه تعیین شده، پذیرش متقاضی از طرف بانک انجام می شود که متقاضیان ۴۵ روزکاری مهلت دارند تا نسبت به تکمیل مدارک و ارائه ضمانت مورد پذیرش بانک اقدام نمایند.
در صورت گذشت زمان مذکور و تکمیل نشدن مدارک از طرف متقاضیان، متقاضی از سامانه حذف شده و باید در مهلت مقرر شده در قانون نسبت به ثبت نام مجدد در سامانه اقدام نمایند. البته، متقاضیان می توانند تا پیش از تعیین شعبه نسبت به ویرایش اطلاعات خود در سامانه از راه گزینه "ویرایش ثبت نام قبلی" اقدام نمایند.
علاوه بر این، می توانند تا پیش از تعیین شعبه نسبت به تغییر بانک عامل اقدام نمایند. بدین صورت که با استفاده از گزینه "حذف ثبت نام" ثبت نام قبلی خودرا حذف کرده و با استفاده از گزینه "ثبت نام جدید" و تکمیل مراحل ثبت نام مبادرت به تغییر و انتخاب بانک دیگری کنند.




منبع:

1401/02/07
17:34:31
0.0 / 5
305
تگهای خبر: بانك , بانك مركزی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است