لوگوی معروف بنز از کجا آمده است؟
سیب پال: یک قرن از زمان رونمایی ستاره سه پر بعنوان نماد بنز گذشته است.
به گزارش سیب پال به نقل از موتوروان، لوگوی هر برند داستانی فراتر از نقشی معمولی دارد و هر برند تلاش می کند تا داستان هویت خودرا با بهره گیری از لوگو به مخاطب انتقال دهد. لوگوها همین طور نقش بسیار مهمی در بازاریابی و جلب نظر مشتری دارند بنز نیز به خوبی از یک ستاره سه پر بعنوان یک لوگو ساده اما نیرومند بهره برده است. این ستاره حالا بیش از یک قرن است که روی خودرو های بنز نقش بسته است و اجزای اصلی این لوگو بعد از گذشت سال ها و حوادث مختلف کمابیش دست نخورده باقی مانده است.
پنجم نوامبر سال ۱۹۲۱ گروه خودروسازی دایملر موتورن گزلشافت (که حالا دایملر بنز شناخته می شود) درخواست ثبت این لوگو را با حق مالکیت ارائه داد و این ستاره به خاصیت مشترک تمام خودرو های تولیدی بنز در سالهای بعد تبدیل شد. در سال ۱۹۲۶ این برند بعد از ادغام با گروه بنز اند سای به مرسدس بنز تغییر پیدا کرد. لوگوی ستاره سه پر دایملر که نمادی از تلاش به حرکت درآوردن وسایل موتوری در زمین، هوا و دریا بود بعنوان میراث همیشگی دایملر روی خودرو های بنز باقی ماند.
استفاده از دایره بعنوان حلقه بیرونی ستاره به شکل فعلی این لوگو اولین بار در سال ۱۹۳۷ و اندکی قبل از شروع جنگ جهانی دوم عنوان شد. لازم به ذکر است که برند دایملر بنز سه زیرمجموعه اصلی دارد که نام سه هم بنیان گذار این شرکت را روی خود دارند: بنز که توسط کارل بنز بنیان گذاشته شد، دایملر که توسط گوتلیب دایملر تاسیس شد و میباخ که ویلهلم میباخ تاسیس شد. برند دایملر بنز شعار معروفی نیز دارد که گوتلیب دایملر آنرا بیان کرده است: بهترین نبودن با کلا وجود نداشتن فرقی ندارد!
سادگی و زیبایی این لوگو نه فقط سبب شده است تا در سالهای متمادی بدون تغییر یا با تغییرات خیلی جزیی روی خودرو های بنز نقش ببندد بلکه خودروسازهای بسیاری را متقاعد کرده است تا از شکل ستاره در لوگوی خود بهره ببرند.
منبع: sibpal.ir
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب