رونمایی از خدمات نوین بازار سرمایه
امروز با حضور وزیر امور اقتصاد و دارایی، از سه خدمت نوین بازار سرمایه رونمایی گردید.
به گزارش سیب پال به نقل از ایسنا، محمدعلی دهقان دهنوی در مراسم رونمایی از خدمات نوین بازار سرمایه که با حضور وزیر اقتصاد و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد، ضمن اشاره به رونمایی از پنجره واحد خدمات بازار سرمایه، سامانه تبادل اطلاعات نهادهای مالی و سامانه میز خدمت الکترونیکی اظهار نمود: امروز در سه حوزه متفاوت و مجزا شاهد راه اندازی پنجره های واحد خدمات بازار سرمایه هستیم تا بتوانیم از کانال های موجود، خدمات را با سرعت و سهولت بسیار برای ارباب رجوع سازمان عرضه دهیم.
وی افزود: در پنجره پاحد خدمات بازار سرمایه و با همکاری سازمان ثبت اسناد، سازمان امور مالیاتی، روزنامه رسمی و شرکت پست موفق شدیم کلیه خدمات را در کنار خدمات سازمان و در چارچوب یک مکان فیزیکی واحد متمرکز نماییم.
رئیس سازمان بورس با اشاره به اینکه پنجره فوق در محل ساختمان جدید سازمان بورس مستقر شده است، اظهار نمود: با راه اندازی آن خدماتی که احتیاج به رجوع مکرر دارند، در یک نقطه و مکان عرضه و سرعت و سهولت فرایندها را به دنبال دارد.
دهقان به راه اندازی پنجره واحد الکترونیکی بعنوان دومین پنجره واحد خدمات اشاره نمود و اضافه کرد: پنجره فوق جایگزین سامانه سِتان (تبادل اطلاعات نهادهای مالی) موجود خواهد شد، چون که متاسفانه سامانه ستان با اشکالات زیادی چون کند بودن فرایندها و عدم امکان مشاهده فرایندها مواجه بود که توانستیم با وارد کردن فرایندها در درون نرم افزار جدید، عرضه خدمات جدیدی را در سازمان شاهد باشیم.
وی ادامه داد: از خصوصیت های برتر پنجره فوق، کسب مجوزهای لازم توسط متقاضی در سازمان، مجوز افزایش سرمایه و مهم تر از آن مشاهده فرآیند انجام امور و اصلاح نقض های موجود و بارگذاری درست مراحل توسط متقاضی است.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از اتصال سازمان ثبت اسناد، سازمان امور مالیاتی، روزنامه رسمی و سازمان پست به نرم افزار فوق اطلاع داد و اظهار نمود: هم اکنون در محیطی آزمایشی، سازمان ثبت اسناد به این نرم افزار متصل شده است به طوریکه می توانیم پنجره واحد فیزیکی را به شکلی در الکترونیک هم داشته باشیم.
وی به راه اندازی میز خدمت الکترونیک بعنوان سومین پنجره خدمات اشاره نمود و اضافه کرد: میز خدمت مجموعه ای از راهنمای دریافت مجوزها از سازمان به حساب می آید که ارباب رجوع حقیقی و یا حقوقی و یا فعالان بازار می توانند از راه میز خدمت و فضای اینترنتی که برای آن تعریف شده است، فرم ها و مدارک مورد نیاز را مشاهده کرده و طبق مسیر مشخص شده امور در ارتباط با خویش را پی گیری کنند.
دهقان در انتها خاطرنشان کرد: با راه اندازری این سه مجموعه و توسعه آن امیدوار هستیم بتوانیم فرایندهای سازمان را کوتاه تر کرده و دغدغه های سهامداران و یا فعالان بازار را کاهش دهیم.
منبع: سیب پال
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب