واردات ۸۷۰۰ تنی دارو و تجهیزات پزشكی

واردات ۸۷۰۰ تنی دارو و تجهیزات پزشكی به گزارش سیب پال آن طور كه مسؤلان گمرك می گویند در هفت ماهه اول سال جاری حدود ۸۷۰۹ تن دارو و تجهیزات و ملزومات ضروری پزشكی وارد شده است.


سید روح الله لطیفی - سخنگوی گمرک ایران - در ارتباط با آخرین وضعیت واردات کالاهای اساسی و بخصوص دارو به ایسنا، اظهار داشت که در هفت ماهه اول سال جاری حدود ۱۳ میلیون و ۶۸۱ هزار و ۸۰۸ تن کالای اساسی وارد شده که ارزش آن به شش میلیارد و ۵۷۶ میلیون و ۹۹۵ هزار دلار می رسد.

وی ضمن اشاره به آمار واردات دارو هم توضیح داد که از آغاز سالجاری تا آخر مهرماه ۸۷۰۹ تن دارو و تجهیزات و ملزومات ضروری پزشکی به ارزش ۸۹۵ میلیون و ۸۴۰ هزار و ۷۰۷ میلیون دلار وارد شده است.

سخنگوی گمرک ایران افزود: همینطور در این دوره ۲۷۲ تن داروی دامی به ارزش ۳۷ میلیون و ۴۲۹ هزار و ۹۶۷ دلار واردات داشته ایم.

دارو همچون کالاهایی است که در کنار تعداد کمی از کالاهای اساسی بخشی از واردات آن با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می شود ولی طی روزهای گذشته برخی شایعات در ارتباط با حذف ارز ۴۲۰۰ تومان از واردات دارو مطرح بود که پیگیری ها از این حکایت داشت که این اخبار حقیقت ندارد.

این در حالی است که برای سالجاری بانک مرکزی متعهد به تأمین ۲.۵ میلیارد دلار ارز برای واردات دارو با نرخ ۴۲۰۰ بوده که تابحال حدود ۶۰ درصد آن تأمین شده و مابقی به تدریج اختصاص پیدا می کند.



1399/08/20
12:16:22
5.0 / 5
1263
تگهای خبر: ارز , بانك , بانك مركزی , دلار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است