در آینده نزدیك انجام می شود

رونمایی از آمار بازار مسكن كشور با حضور خبرنگاران

رونمایی از آمار بازار مسكن كشور با حضور خبرنگاران به گزارش سیب پال معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینكه وزارتخانه متبوعش تحول بنیادینی در حوزه آمار بازار مسكن بوجود آورده است اظهار داشت: در آینده نزدیك با دعوت از خبرنگاران به شكل ویدئوكنفرانسی، گزارش ماهیانه قیمت و معاملات مسكن در تمامی استانهای كشور را ارائه می نماییم.


محمود محمودزاده در گفت و گو با ایسنا اظهار نمود: آمار بازار مسکن کل استانهای کشور به شکل ماهیانه تهیه شده و آماده ارائه است. در حقیقت رویه آمار را تغییر داده ایم و بنا داریم در یک نشست با حضور خبرنگاران حوزه مسکن این طرح را تشریح نماییم.
وی ادامه داد: تحول بنیادین در بحث آمار بازار مسکن بوجود آمده و بطور قطع اگر مردم و اصحاب رسانه آنرا ببیند حمایت خواهند کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در ایام آینده از تعدادی خبرنگار دعوت و به شکل ویدئوکنفرانسی به تشریح برنامه جدید وزارت راه و شهرسازی در بحث آمار بازار مسکن می پردازیم.
محمودزاده همینطور با اشاره به اینکه برنامه مرحله دوم افتتاح پروژه های اقدام ملی مسکن در آینده اعلام می شود خاطرنشان کرد: در حال برنامه ریزی هستیم تا بتوانیم زمان بندی پروژه های طرح اقدام ملی مسکن را نهایی و در آینده نزدیک اعلام نماییم. در کل کشور هزاران پروژه است که به مرحله افتتاح رسیده و در حال آنالیز موضوعاتی همچون انشعابات، تاسیسات، محوطه سازی و دیگر آیتمهای این واحدها هستیم.
وی در پاسخ به این سؤال که اگر واحدهای اقدام ملی در محدوده شهرها اجرا شود با مشکل زیرساخت مواجه نخواهد شد، اظهار داشت: خیر اگر در محدوده باشد مشکلی از بابت خدمات و زیرساختها نخواهد داشت. یکی از دلایلی که اصرار داریم مسکن ملی در محدوده شهرها باشد این است که بتوانیم زیرساختها را تأمین نماییم. این موضوعات از قبل پیشبینی شده یا با کوچکترین هزینه و زمان می تواند اجرا شود.
ازاین رو گزارش، وزارت راه و شهرسازی از تیرماه سال جاری به بعد گزارش تحولات بازار مسکن را که هر ماهه ارائه می داد متوقف کرد. محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی اعتقاد دارد که ارائه آمار تهران بر روی دیگر شهرستانها تأثیر می گذارد. با این وجود بانک مرکزی گزارشهای ماهیانه را ارائه و میانگین قیمت مسکن تهران را در مهرماه ۱۳۹۹ متری ۲۶.۷ میلیون تومان اعلام نمود. اسلامی چند روز قبل به شکلی با زیر سوال بردن آمار بانک مرکزی اظهار داشت که متوسط قیمت خانه در تهران متری ۱۵ میلیون تومان است. محمودزاده هم قبل از آن گفته بود اگر آمار منطقه یک را از شهر تهران حذف نماییم متوسط قیمت به کمتر از ۲۰ میلیون تومان می رسد.




منبع:

1399/08/18
20:31:49
5.0 / 5
1289
تگهای خبر: بازار , بانك , بانك مركزی , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است